-Stone- Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Hei! Jeg lastet ned 3DMark2001 SE. Når jeg skulle kjøre dette, fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha DirectX 8.1. Så lastet jeg ned DirectX 8.1. Så prøvde jeg på nytt, men da fikk jeg beskjed om at skjermkortet mitt ikke støtter directX. Jeg har selvfølgelig skiftet driverene til skjermkortet.... Jeg er desperat etter hjelp, for nå kan jeg ikke spille et eneste spill som benytter directX. Lenke til kommentar
SunnyBoy Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 :smile: Jeg ville nappa ut kortet og installert det på nytt.... Ta og legg inn di nyeste driverene du finner... Og legg inn DX 8.1 på nytt.... Sleit selv med nesten samme problem, tok alt på nytt og det virka.... :smile::) Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 ...har du lagt in ExpertTool? Kan være problemet isåfall. Søk litt på forumet, mange poster med samme problem. Lenke til kommentar
-Stone- Skrevet 19. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2002 Takker for svarene!! Jeg har Expert Tool, men jeg skal prøve å installere kortet på nytt, både fysisk og innstallere drivere på nytt.... Men dersom jeg innstallerer DirectX på nytt, bruker det ikke å komme en beskjed om at det ikke er nødvendig fordi jeg har den nyeste versjonen fra før? Lenke til kommentar
hurst Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Expert Tool er synderen. Ikke legg inn dette sammen med directX 8.1 Lenke til kommentar
substeve Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Kjør dxdiag.exe, velg Display tab og trykk Test DirectDraw knappen. Får du en feil her så si fra, for da må du kanskje reverse tilbake til 8.0a - og det er ikke like lett. Om ikke nye drivere fra den som laget kortet ditt kan løse det. Hovedproblemet med DirectX 8.1 er at det har kompabilitetsproblemer med en rekke grafikkort, bl.a. geforce 2 og 3. Lenke til kommentar
steinih Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Er rimelig sikker på at det er Expertool som er problemet ditt! En kammerat av meg hadde samme problemet med et GF3-kort. Etter å ha avinnstallert Expertool funka alt som det skulle! Test det før du gjør noe annet er mitt råd :smile: /steinih :smile: Lenke til kommentar
substeve Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Avinstallere Experttool er det første man bør prøve, men det er ikke det som er det egentlige problemet. Det er DirectX 8.1 i seg selv. Man kan også gjøre mye annet, men du får heler si fra om fjerning av Experttoll ikke funker. Lenke til kommentar
hurst Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Expert Tool og direct x 8.1 funker ikke sammen. Da er valget ditt. Enten avinstaller direct x 8.1 (lite lurt :wink: ) Eller fjern Expert Tool. Dette har vært diskutert før.. Lenke til kommentar
substeve Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Expert Tool og direct x 8.1 funker ikke sammen, det er riktig, men det er ikke Experttool det er noe galt med, det er kompatibilitetsproblemene mellom Directx 8.1, driverne og en lang rekke grafikkort, deriblant geforce 2 og 3. Dette problemet er superkjent. Men siden det er lettere å fjerne Expertool er det greit å prøve det først. Men det er ikke alltid det virker. Alternativet er å prøve noen andre ting, eller å fjerne hovedproblemet, ut med Directx 8.1 og inn med 8.0a. Går helt fint om man bare vet hvordan man gjør det. Lenke til kommentar
hurst Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Quote: Den 2002-07-19 20:42, substeve skrev:ut med Directx 8.1 og inn med 8.0a. Enn om mannen skal spille/kjøre program som krever direct x 8.1 da? Fleste nye spill krever det, og flere blir det Lenke til kommentar
substeve Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Nye kort / drivere har ikke dette problemet. Hvis man har dx 8.1 og får dette problemet, så kan man likevel kjøre noen spill, mens andre ikke kan kjøres. Jeg har rullet tilbake til 8.0a og har ennå ikke hatt et spill som ikke kan kjøre på 8.0a -- men de finnes sikkert. Lenke til kommentar
-Stone- Skrevet 19. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2002 Å fjerne Expert Tool er ikke noe problem, men da går innstillingene mine vekk... Expert Tool passer på at jeg har rett core clock setting og memory clock setting.. jeg mister også muligheten til å bestemme refresh rate... Hva kan jeg bruke som alternativ... Vil jo ikke miste "krefter"... Er takknemlig for alle som svarer... Lenke til kommentar
-Stone- Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2002 Nå har jeg slettet Expert Tool, installert nyeste skjermkortdriver, installert nyeste versjon av 3Dmark på nytt og installert nyeste versjon av DirectX på nytt, og følgende skjer i denne rekkefølgen: Hva feiler det maskinen min? Lenke til kommentar
-Stone- Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2002 Kom igjen gutter! Jeg er desperat! Lenke til kommentar
substeve Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Har du kjørt dxdiag.exe i under windows folderen ? Velg Display tab og trykk Test DirectDraw knappen og se om du får feil på step 5. Hadde mega problemer med dette lenge og det er flere forskjellige løsninger, men jeg skal lage en post om det i morgen, har litt dårlig tid nå. Lenke til kommentar
-Stone- Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2002 Quote: Den 2002-07-21 21:22, substeve skrev:Har du kjørt dxdiag.exe i under windows folderen ? Velg Display tab og trykk Test DirectDraw knappen og se om du får feil på step 5. Hadde mega problemer med dette lenge og det er flere forskjellige løsninger, men jeg skal lage en post om det i morgen, har litt dårlig tid nå. Jeg fikk denne informasjonen.. Direct3D test results: Failure at step 5 (GetDeviceCaps): HRESULT = 0x8876086a (3D not available) Her er heile greia: http://home.no.net/steiriks/dxdiag.txt Den som forstår noe, må gjerne lese.... Lenke til kommentar
substeve Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Jeg har laget en lengre post om dette. Men siden du skal kjøre 3dmark og det krever directx 8.1 og du samtidig har problemer med å spille spill, vet jeg ikke om du kan få det til, - siden det kan være det samme problemet med DX 8.1 som så mange andre har. Mulig du må glemme hele 3dmark. Info på : http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=43301&forum=23 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå