jt1 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg har lenge tenkt på å bytte ut mitt Olympus kamera med en heftig mobil med et bra kamera. Men finnes dette idag? Kan jeg per. idag få tak i en mobil med over 2MP, autofokus og blitz? Kameraet må ta så bra bilder at at jeg kan skrive de ut i 10*15 cm og putte de i fotoalbumet mitt! Finnes denne telefonen idag? Eller lever jeg fortsatt litt i fremtiden??? Takker for alle svar og forslag til telefoner! Lenke til kommentar
siggn Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 det nærmeste på det norske markedet i dag. må vel kansje være SE k750i med 2MP å litt blitz. det skulle funke fint til 10 gange 15 bilder, men nå kommer jo også snart samsung z700 den skal visst være enda bedre., men uansett. per idag er nok digital kameraer bedre enn mobiler i den fronten Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Behold et separat kamera til gode bilder. Er lenge til mobilkameraene kan slå, selv de enkleste dig kameraene. Husk. Kamerakvalitet er mye, mye., mer enn antall pixler. Lenke til kommentar
jt1 Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Så det finnes ingen mobiler som kan ta gode nok bilder per. idag? Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Til å erstatte ett vanlig kamera? NEI. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Bilder som det her er helt klart gode nok for å sette i album som 10x13cm men det konkurrerer ikke med vanlige kameraer ennå. Flere piksler og optisk zoom tror jeg heller ikke vil endre dette. Lenke til kommentar
jt1 Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Det tar bra bilder! Gode nok for min del. Er det noen som har prøvd dette kameraet i mørket? Er blitzen god? Fin hjemmeside forøverig! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Er det noen som har prøvd dette kameraet i mørket? Er blitzen god? Det er vel egentlig ikke en blits, men et konstant fotolys. En ordentlig blits kommer separat som tilbehør til telefonen. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Det tar bra bilder! Gode nok for min del. Er det noen som har prøvd dette kameraet i mørket? Er blitzen god? Fin hjemmeside forøverig! Er det noen som har prøvd dette kameraet i mørket? Er blitzen god? I halvmørke (inne f.eks) uten blitz blir det mye støy og fanteri. På korte avstander fungerer blitzen bra. Er som andre sier et konstant fotolys, men det lyser opp ekstra (som en blitz) idet bildet blir tatt. Dette gjør at kameraet ikke helt klarer å beregne hvor mye lys som reflekteres fra motivet og eksponeringen kan bli litt så som så. Spent på hvordan det blir med MCE-60 (blitzen) når den kommer. Pris på denne blir vel ca 4-500kr avhengig av forhandler. Lenke til kommentar
jt1 Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Det kommer en blitz du kan setta på, det er bra. Blir morsomt å se hvor gode bilder du kan ta med mobilen da... Jeg for min del syntes denne burde vært innebygget... Hvem bærer vel rundt på den blitzen hele tiden. Kommer vil til å bli like populært som kameraet som en gang kom til Siemens S55. Men for all del, det er bra de kommer med den. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Det kommer en blitz du kan setta på, det er bra. Blir morsomt å se hvor gode bilder du kan ta med mobilen da... Jeg for min del syntes denne burde vært innebygget... Hvem bærer vel rundt på den blitzen hele tiden. Kommer vil til å bli like populært som kameraet som en gang kom til Siemens S55. Men for all del, det er bra de kommer med den. Er jo en blitz som er innebygget fra før. Denne er relativt god. Kan ikke huske å ha sett bedre blitz i noen mobiler jeg har testet tidligere (MANGE). For moro skyld: Slik ble T610's bilder i stupmørket når man satte på blitz Lenke til kommentar
molna Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Jeg har tatt endel bilder med Sharp 903SH, den har 3.2MP, 2x _optisk_ zoom osv. Rimelig bra bilder, men altfor diger og stygg mobil ellers Dette er ett jeg tok med den (har komprimert det noe, så kvaliteten er redusert fra originalen): http://www.club-siemens.net/mid/cx75.jpg Endret 7. juni 2005 av molna Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 vent til mobiler med optisk zoom kommer på det norske markedet før du bytter. Er så mye enklere å håndtere mobilen som et kamera da. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 vent til mobiler med optisk zoom kommer på det norske markedet før du bytter. Er så mye enklere å håndtere mobilen som et kamera da. Er jo bare å ta noen steg frem eller beskjære bildet i ettertid. Med optisk zoom blir problemene i svakt lys enda verre. Er en grunn til at det selges objektiver med faste brennvidder til speilreflekskameraer. Lenke til kommentar
mrtzter Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 det nærmeste på det norske markedet i dag. må vel kansje være SE k750i med 2MP å litt blitz. det skulle funke fint til 10 gange 15 bilder, men nå kommer jo også snart samsung z700 den skal visst være enda bedre., men uansett. per idag er nok digital kameraer bedre enn mobiler i den fronten Hmm, altså z700 kommer til NORDEN ikke Norge har jeg fått beskjed om. Men mobiler som kommer til Norden skal vist være utstyrt med Norske menyer, så.. Yapp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå