Gå til innhold

Mobiltelefon som kamera?

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge tenkt på å bytte ut mitt Olympus kamera med en heftig mobil med et bra kamera. Men finnes dette idag?

Kan jeg per. idag få tak i en mobil med over 2MP, autofokus og blitz? Kameraet må ta så bra bilder at at jeg kan skrive de ut i 10*15 cm og putte de i fotoalbumet mitt!

Finnes denne telefonen idag? Eller lever jeg fortsatt litt i fremtiden??? :hmm:

Takker for alle svar og forslag til telefoner! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det nærmeste på det norske markedet i dag. må vel kansje være SE k750i med 2MP å litt blitz. det skulle funke fint til 10 gange 15 bilder, men nå kommer jo også snart samsung z700 den skal visst være enda bedre., men uansett. per idag er nok digital kameraer bedre enn mobiler i den fronten

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Er det noen som har prøvd dette kameraet i mørket? Er blitzen god?

Det er vel egentlig ikke en blits, men et konstant fotolys. En ordentlig blits kommer separat som tilbehør til telefonen.

Lenke til kommentar
Det tar bra bilder! Gode nok for min del. Er det noen som har prøvd dette kameraet i mørket? Er blitzen god?

Fin hjemmeside forøverig!

Er det noen som har prøvd dette kameraet i mørket? Er blitzen god?

I halvmørke (inne f.eks) uten blitz blir det mye støy og fanteri.

På korte avstander fungerer blitzen bra.

Er som andre sier et konstant fotolys, men det lyser opp ekstra (som en blitz) idet bildet blir tatt.

Dette gjør at kameraet ikke helt klarer å beregne hvor mye lys som reflekteres fra motivet og eksponeringen kan bli litt så som så.

Spent på hvordan det blir med MCE-60 (blitzen) når den kommer. Pris på denne blir vel ca 4-500kr avhengig av forhandler.

Lenke til kommentar

Det kommer en blitz du kan setta på, det er bra. Blir morsomt å se hvor gode bilder du kan ta med mobilen da...

Jeg for min del syntes denne burde vært innebygget... Hvem bærer vel rundt på den blitzen hele tiden. Kommer vil til å bli like populært som kameraet som en gang kom til Siemens S55. :thumbdown: Men for all del, det er bra de kommer med den.

Lenke til kommentar
Det kommer en blitz du kan setta på, det er bra. Blir morsomt å se hvor gode bilder du kan ta med mobilen da...

Jeg for min del syntes denne burde vært innebygget... Hvem bærer vel rundt på den blitzen hele tiden. Kommer vil til å bli like populært som kameraet som en gang kom til Siemens S55. :thumbdown: Men for all del, det er bra de kommer med den.

Er jo en blitz som er innebygget fra før. Denne er relativt god. Kan ikke huske å ha sett bedre blitz i noen mobiler jeg har testet tidligere (MANGE).

For moro skyld:

Slik ble T610's bilder i stupmørket når man satte på blitz

Lenke til kommentar
vent til mobiler med optisk zoom kommer på det norske markedet før du bytter. Er så mye enklere å håndtere mobilen som et kamera da.

Er jo bare å ta noen steg frem eller beskjære bildet i ettertid.

Med optisk zoom blir problemene i svakt lys enda verre. Er en grunn til at det selges objektiver med faste brennvidder til speilreflekskameraer.

Lenke til kommentar
det nærmeste på det norske markedet i dag. må vel kansje være SE k750i med 2MP å litt blitz. det skulle funke fint til 10 gange 15 bilder, men nå kommer jo også snart samsung z700 den skal visst være enda bedre., men uansett. per idag er nok digital kameraer bedre enn mobiler i den fronten

Hmm, altså z700 kommer til NORDEN ikke Norge har jeg fått beskjed om. Men mobiler som kommer til Norden skal vist være utstyrt med Norske menyer, så.. :) Yapp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...