Gå til innhold

Sony Ericsson K750i


Anbefalte innlegg

Har idag fått prøvd denne mobilen og ble ikke noe særlig overbevist av den.

Syntes att grafikken på ikoner og skjerm forøvrig ikke var noe særlig klar.

Lyden var veldig lav ved høyeste ringetoner.

Selv min S-700 var klart bedre på skjerm og lyd på høytaller. Hadde faktisk bestemt meg for k750i, men nå går jeg enten får en nokia 6680 eller samsung d-500.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som kan si noe om man kan skru av kameralyden her? Kan man det så bytter jeg ut min k700i med denne

Hva er det med denne kameralyden som er så irriterende?

Ser det er mange som lurer på hvordan man skrur den av. Skal dere snikfotografere i jentegarderoben eller?

Haha du... Tror det er større sjanse for at jentene ser de som tar bilde enn at de hører knipselyden. :!:

Lenke til kommentar
Har idag fått prøvd denne mobilen og ble ikke noe særlig overbevist av den.

Syntes att grafikken på ikoner og skjerm forøvrig ikke var noe særlig klar.

Lyden var veldig lav ved høyeste ringetoner.

Selv min S-700 var klart bedre på skjerm og lyd på høytaller. Hadde faktisk bestemt meg for k750i, men nå går jeg enten får en nokia 6680 eller samsung d-500.

Du kan ikke velge en D500 om kravene er bedre skjerm enn K750. For det hard en nemlig ikke.

 

Ringetonene er dessuten veldig høye de, sikker på at du ikke har testet en feilvare?

Lenke til kommentar
Hadde egentlig tenkt å kjøpe Nokia 3230, men droppet det pga. mangel på stereo. Nå sikler jeg på K750, men blir skeptisk av dere som sier at den har dårlig lyd, noen som har brukt den med andre enn standardøreproppene og kan sammenligne mot dedikert mp3-spiller?

 

Hører rykter om K750'ene som selges med Netcom-binding ikke er operatørlåst(til tross for hva esken sier), noen som vet om de som selges med Telenor-binding kan brukes med Chess?

 

Kjøpte for noen år siden en SX1 med Telenorabonnementsbinding som var uten operatørlås.

Har hittil til gode å høre mobiler med bedre lyd enn K750i, så lydmessig er det et meget godt kjøp.

 

De første netcomlåste telefonene er ikke låste, de som kommer nå om dagen er låste alle ihop.

 

Er fremdeles masse ulåste K750 med "låst pris" i butikkene.

Vet du hvordan man kan skille de ulåste fra de låste, uten å prøve de?

Er det merking på pakken?

Lenke til kommentar
Jeg leste i en pressemelding en gang tidligere at 750i skulle komme med bluetooth 2.0/1.2 eller hva det heter! Vertfall at rekkevidden støttes opp til 100meter.

Noen som kan bekrefte dette?

Her blander du klasse mot versjon.

Bluetooth 1.2 og 2.0 har ingenting med rekkevidde å gjøre.

 

Klasse II, som de fleste telefoner har, har 10m rekkevidde.

Klasse I, som vel bare z1010 har, har 100m rekkevidde.

Ok!

Men spørsmålet mitt er fremdeles om telefonen støtter 100m rekkevidde.

Ettersom jeg mener å ha fått det med meg en plass!

Lenke til kommentar

Noen som vet om en eneste expert-butikk i hele Norge som har K750 låst til Telenor for 999,- ?

 

Har sjekka Oslo, Buskerud og Vestfold nå, alle er utsolgt, og svarene om når de får inn nye varierer fra " kanskje neste uke" til "to måneder".

 

Hadde vært så umåtelig kjekt å bundet fatters abonnement før jeg drar tilbake til studiene.

Lenke til kommentar
Noen som vet om en eneste expert-butikk i hele Norge som har K750 låst til Telenor for 999,- ?

 

Har sjekka Oslo, Buskerud og Vestfold nå, alle er utsolgt, og svarene om når de får inn nye varierer fra " kanskje neste uke" til "to måneder".

 

Hadde vært så umåtelig kjekt å bundet fatters abonnement før jeg drar tilbake til studiene.

Hmm. Hvorfor 999kr mens du kan betale 99kr på spektrum imorra?

Lenke til kommentar

999kr/99kr: Hvis det høres for godt ut til å være sant så er det nok det. Sikkert noe ekkel binding som koster deg mer i løpet av bindingstida enn det det koster å kjøpe telefonen til fullpris. Hvis du har abbonementet lengre enn bindingstida så koster det deg ennå mer, og avslutter du abbonementet etter bindingstida så koster det penger å flytte nummeret til et nytt abb.

Lenke til kommentar
999kr/99kr: Hvis det høres for godt ut til å være sant så er det nok det. Sikkert noe ekkel binding som koster deg mer i løpet av bindingstida enn det det koster å kjøpe telefonen til fullpris. Hvis du har abbonementet lengre enn bindingstida så koster det deg ennå mer, og avslutter du abbonementet etter bindingstida så koster det penger å flytte nummeret til et nytt abb.

Er kun vanlig binding i 12 mnd. men 500 stk. er vel litt for mye vel? Expert har jo hatt for lite av dem lenge...

Lenke til kommentar
999kr/99kr: Hvis det høres for godt ut til å være sant så er det nok det. Sikkert noe ekkel binding som koster deg mer i løpet av bindingstida enn det det koster å kjøpe telefonen til fullpris. Hvis du har abbonementet lengre enn bindingstida så koster det deg ennå mer, og avslutter du abbonementet etter bindingstida så koster det penger å flytte nummeret til et nytt abb.

Er kun vanlig binding i 12 mnd. men 500 stk. er vel litt for mye vel? Expert har jo hatt for lite av dem lenge...

Hmm.. Jeg må avmystifisere dette litt. (For min egen del eller andres del)

 

Telenor privat plus

Kjøpepris: 99kr

Månedspris 129kr * 12 mnd = 1548kr

Etableringspris: 200kr

Ringepris: 89 øre/min (til telenor eller fasttelefon), 144øre/min til netcom

SMS: 69 øre

MMS: 250 øre

 

UtenAbonnement.no

Kjøpepris: 3250kr

Noextras.net

Månedspris 0kr * 12 mnd = 0kr

Etableringspris: 0kr

Ringepris: 79 øre/min (til alle)

SMS: 40 øre

MMS: 195 øre

 

Dvs. Telenor Privat plus er 1403 kr billigere før man begynner å ringe, hva som kommer best ut i ettertid kommer an på hvor mye man ringer.

 

Bare for å få litt oversikt over hvor mye differansen på 1403 kroner utgjør i de 12 månedene bindingen varer så delte jeg det på 365 og fikk 3kr og 84 øre per dag i differanse. Med de prisene jeg har nevnt over her så må man ha et forbruk på over 7 meldinger, 1 bildemelding, og 6 minutter ringetid per dag (20% til netcom) før det lønner seg å velge Utenabbonement.no + noextras.no

 

Jeg har altså klart å knekke min egen fordom mot hvor dyre bindings-abbonement er så lenge man ringer relativt lite og husker på å skifte abb like etter at bindingstiden går ut. Jaja, da lærte jegnoe i dag også ;)

Lenke til kommentar

Jeg skal jo bryte kontrakten med en gang jeg får koden av telenor, og bruke mitt mobyson kort.

Da blir jo prisen uunngåelig:

 

Telefonpris: 99

Portering av gammel abo fra netcom: 0.-

Si opp abo.: 1400kr

 

Alt i alt 1499kr.

 

Synes det er billig jeg :yes:

 

Edit:

Det jeg bekymrer meg for er jo den lange køen før dørene åpnes :cry:

Endret av ramma_2pac
Lenke til kommentar

Må du ikke betale etableringspris på 200kr også? Altså 1699kr?

 

Ellers synes jeg det var billig ja. Du får fortelle hvordan det går med opplegget og om det funker som planlagt.. (Det frister å gjøre noe tilsvarende)

 

PS. Egentlig må du vel legge til ennå litt i prisen fordi en kabel til fjerning av låsen neppe er gratis. (Pluss at det går rykter om å være vanskelig på K750i) Et annet alternativ er å betale andre for å låse den opp. F.eks www.unlock.no

Lenke til kommentar
Må du ikke betale etableringspris på 200kr også? Altså 1699kr?

Portering er gratis så vidt jeg vet.

 

Og hvis man binder seg i 12mnd med Telenor skal man få koden av dem. :thumbup:

Gleder meg.

Skal ha 3 stk forresten hvis jeg får det til :D

Tror nok ikke du greier det, fordi det registreres på personnummeret ditt... ;)

 

---

 

Den koden får du når du har betalt oppsigelsen.

Lenke til kommentar
Den koden får du når du har betalt oppsigelsen.

Det er jo bedre det.

 

Tror nok ikke du greier det, fordi det registreres på personnummeret ditt... ;)
Hvorfor tror du jeg skal ta med muttern og fattern? :whistle:

 

Håper dem ikke blir utsolgt veldig fort da.

Endret av ramma_2pac
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...