Gå til innhold

Sony Ericsson K750i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og for første gang på Sony Ericsson kan man faktisk bruke egendefinerte toner som meldingslyd

Jeg vet ikke om dette er mulig på p800 og p900, men p910i har hatt mulighet til dette en stund.

Ja..

 

Det er dog de eneste SE-telefonene som har støttet dette, så K750i blir den første "vanlige" telefonen med støtte for dette.

Lenke til kommentar
1) De tester selvfølgelig lyden ut fra hva en gjennomsnittsbruker mener og da er lyden upåklagelig. Det er jeg også enig i, meg syns lyden er veldig bra. Folk flest vet ikke hva Koss Porta Pro f.eks er for noe.. det skjønner du vel.

 

Heh, halve befolkninga har jo en porta pro, det er jo universets mest overvurderte hodetelefon :)

 

AtW

Lenke til kommentar
1) De tester selvfølgelig lyden ut fra hva en gjennomsnittsbruker mener og da er lyden upåklagelig. Det er jeg også enig i, meg syns lyden er veldig bra. Folk flest vet ikke hva Koss Porta Pro f.eks er for noe.. det skjønner du vel.

 

Heh, halve befolkninga har jo en porta pro, det er jo universets mest overvurderte hodetelefon :)

 

AtW

Overvurderte syns jeg ikke de er. De var fantastiske når de kom og de er fantastiske i forhold til pris og portabilitet fremdeles.

 

Største problemet med k750's lyd er ikke headset'et, men forsterkeren.

Lenke til kommentar
1) De tester selvfølgelig lyden ut fra hva en gjennomsnittsbruker mener og da er lyden upåklagelig. Det er jeg også enig i, meg syns lyden er veldig bra. Folk flest vet ikke hva Koss Porta Pro f.eks er for noe.. det skjønner du vel.

 

Heh, halve befolkninga har jo en porta pro, det er jo universets mest overvurderte hodetelefon :)

 

AtW

Overvurderte syns jeg ikke de er. De var fantastiske når de kom og de er fantastiske i forhold til pris og portabilitet fremdeles.

 

Største problemet med k750's lyd er ikke headset'et, men forsterkeren.

Hehe, joda, synes selv ikke porta-pro er noe mer enn gasnke bra, og når da 95% av alle ungdommer har den, så synes jeg den er overvurdert. Men det var jo uansett bare en vittig kommentar, poenget mitt var at "vanlige" folk ikke driter helt i lydkvalitet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tror de fleste er opptatt av god lydkvalitet. problemete r at de ikke vet hvordan de skal få det best mulig og at de ikke vet hvor enkelt det kan være å få til.

 

Nok off-topic der, ja.

 

Hva er det som gjør at det er så mye bakgrunnsstøy på lave volum på k750? D/A konverter, forsterker, støy fra mobildel/display eller noe annet?

 

noen som har en idé?

Lenke til kommentar
Jeg leste i en pressemelding en gang tidligere at 750i skulle komme med bluetooth 2.0/1.2 eller hva det heter! Vertfall at rekkevidden støttes opp til 100meter.

Noen som kan bekrefte dette?

Her blander du klasse mot versjon.

Bluetooth 1.2 og 2.0 har ingenting med rekkevidde å gjøre.

 

Klasse II, som de fleste telefoner har, har 10m rekkevidde.

Klasse I, som vel bare z1010 har, har 100m rekkevidde.

Lenke til kommentar
Jeg leste i en pressemelding en gang tidligere at 750i skulle komme med bluetooth 2.0/1.2 eller hva det heter! Vertfall at rekkevidden støttes opp til 100meter.

Noen som kan bekrefte dette?

V1.0 Støtter ên kobling samtidig.

V1.2 Støtter flere koblinger.

V2.0 Med støtte for blandt annet 100meters rekkevidde.

 

Dette er noe jeg har lest, men ikke kan bekrefte.

Lenke til kommentar
V1.0 Støtter ên kobling samtidig.

V1.2 Støtter flere koblinger.

V2.0 Med støtte for blandt annet 100meters rekkevidde.

 

Dette er noe jeg har lest, men ikke kan bekrefte.

Nei, som jeg skrev over, har versjonen av Bluetooth ingenting med rekkevidde å gjøre. v2.0 har disse forbedringene:

• 3 times faster transmission speed (up to 10 times in certain cases)

• Lower power consumption through reduced duty cycle

• Simplification of multi-link scenarios due to more available bandwidth

• Backwards compatible to earlier versions

• Further improved BER (Bit Error Rate) performance

Kilde

 

For å få 100m rekkevidde, må du gå over til Klasse I utstyr, som også finnes i v1.0, v1.2 og v2.0.

Lenke til kommentar
Overvurderte syns jeg ikke de er. De var fantastiske når de kom og de er fantastiske i forhold til pris og portabilitet fremdeles.

 

Største problemet med k750's lyd er ikke headset'et, men forsterkeren.

K750 headsettet er topp til å være det det er, nemlig medfølgende headsett. Etter en del lyttig har jeg funnet ut at det meste fra Nigthwish høres bra ut. Derimot klassikkeren Thunderstruck av ACDC høres tragisk ut... Der forsvinner all bass, tror den går for dypt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde egentlig tenkt å kjøpe Nokia 3230, men droppet det pga. mangel på stereo. Nå sikler jeg på K750, men blir skeptisk av dere som sier at den har dårlig lyd, noen som har brukt den med andre enn standardøreproppene og kan sammenligne mot dedikert mp3-spiller?

 

Hører rykter om K750'ene som selges med Netcom-binding ikke er operatørlåst(til tross for hva esken sier), noen som vet om de som selges med Telenor-binding kan brukes med Chess?

 

Kjøpte for noen år siden en SX1 med Telenorabonnementsbinding som var uten operatørlås.

Lenke til kommentar
Hadde egentlig tenkt å kjøpe Nokia 3230, men droppet det pga. mangel på stereo. Nå sikler jeg på K750, men blir skeptisk av dere som sier at den har dårlig lyd, noen som har brukt den med andre enn standardøreproppene og kan sammenligne mot dedikert mp3-spiller?

 

Hører rykter om K750'ene som selges med Netcom-binding ikke er operatørlåst(til tross for hva esken sier), noen som vet om de som selges med Telenor-binding kan brukes med Chess?

 

Kjøpte for noen år siden en SX1 med Telenorabonnementsbinding som var uten operatørlås.

Har hittil til gode å høre mobiler med bedre lyd enn K750i, så lydmessig er det et meget godt kjøp.

 

De første netcomlåste telefonene er ikke låste, de som kommer nå om dagen er låste alle ihop.

 

Er fremdeles masse ulåste K750 med "låst pris" i butikkene.

Lenke til kommentar
Noen som kan si noe om man kan skru av kameralyden her? Kan man det så bytter jeg ut min k700i med denne

Hva er det med denne kameralyden som er så irriterende?

Ser det er mange som lurer på hvordan man skrur den av. Skal dere snikfotografere i jentegarderoben eller?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...