Gå til innhold

Sony Ericsson K750i


Anbefalte innlegg

:dontgetit:

k750i er en god mobil for de sommer prioriterer kamera og radio (muligens mp3 også), men for oss som ønsker hastighet mot nettet er den bånn :(

Når vi skal koble mot wap eller hente e-post bør vi nå kunne forlange noe langt raskere enn denne.. Menyen er helt grei, men har du sett og brukt T610 og T630 har du sett det aller meste :ermm:

Jeg har nå denne mobilen som lommekamera, men for andre tjenester er det pr dato ingen som slår Nokia 6680. Etter hvert som jeg hatt de fleste Ericsson/SE og Nokia modellene så jeg at SE gikk forbi Nokia på teknologi. Nå er jeg svært i tvil... :cry:

Tror nok jeg nå holder en knapp på Nokia gjennom de siste 3G-modellene (selv om 6630 bare hadde ett kamera, hadde den i alle fall hastighet :thumbup: )

Når nå SE ikke klarer å få ut en eneste 3G på det norske markedet, er det vel fordi Norge ikke er prioritert - eller en helt annen og ukjent grunn.. :hmm:

At z800 ble lansert for levering i annet kvartal og SE i stedet kommer med et kamera m/mobil (k750i) går langt over min forstand for markedføring av merkevarer :no:

Altså: Min mening er at skal du ha kamera og radio, kjøp k750i. Skal du ha hastigehet mot nettet så vent .. (eller kjøp N 6680)..

Endret av Hektor_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjempebra test! Fikk nesten vite alt det jeg ønsket. Det var ingen "men" i denne testen, noe som gjør at telefonen fortjener denne karakteren

 

Et spørsmål. Kan man koble til telefonen til et stereoanlegg, slik som en MP3 spiller kan, og spille av musikken på telefonen på høytalerene ?

 

Selvf. forbeholdt det rette utstyret, men vil dette kunne gå ann ?

Yes bare og kjøpe bunnplugg se sonyericsson.no så plugger du R og L kontakt inn i steroen GENIALT ER DET !

Endret av Ibizaonice
Lenke til kommentar
Når nå SE ikke klarer å få ut en eneste 3G på det norske markedet, er det vel fordi Norge ikke er prioritert - eller en helt annen og ukjent grunn.. :hmm:

At z800 ble lansert for levering i annet kvartal og SE i stedet kommer med et kamera m/mobil (k750i) går langt over min forstand for markedføring av merkevarer :no:

Tror ikke SE hadde hatt noen problemer med å levere denne til det norske markedet allerede nå, men så lenge Netcom fremdeles ikke har satt igang sitt 3G-nett for fullt blir denne typen mobiler nedprioritert enn så lenge.

 

Dessuten er markedet enormt mye større for en telefon som k750 enn en som z800.

Lenke til kommentar
og småting i SMS-skriving som at man ikke ser hvor mange tegn det er igjen bør også trekke ned.

det står hverken om dette eller at det er plass til kun 200 meldinger på telefonen i testen såvidt jeg kan se. dårlig at dette ikke er nevnt i testen synes jeg.

det førstnevnte må vel kunne kalles litt av en tabbe fra SE

Lenke til kommentar
kjempebra test! Fikk nesten vite alt det jeg ønsket. Det var ingen "men" i denne testen, noe som gjør at telefonen fortjener denne karakteren

 

Et spørsmål. Kan man koble til telefonen til et stereoanlegg, slik som en MP3 spiller kan, og spille av musikken på telefonen på høytalerene ?

 

Selvf. forbeholdt det rette utstyret, men vil dette kunne gå ann ?

Yes bare og kjøpe bunnplugg se sonyericsson.no så plugger du R og L kontakt inn i steroen GENIALT ER DET !

Dette var HELT GENIALT ja! Nå kan jeg vel nesten ikke noe annet enn å kjøpe den.

 

Her er linken til pluggen hvis det er noen som vil se:

 

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&...pp4_1&pid=10257

Lenke til kommentar
kjempebra test! Fikk nesten vite alt det jeg ønsket. Det var ingen "men" i denne testen, noe som gjør at telefonen fortjener denne karakteren

 

Et spørsmål. Kan man koble til telefonen til et stereoanlegg, slik som en MP3 spiller kan, og spille av musikken på telefonen på høytalerene ?

 

Selvf. forbeholdt det rette utstyret, men vil dette kunne gå ann ?

Yes bare og kjøpe bunnplugg se sonyericsson.no så plugger du R og L kontakt inn i steroen GENIALT ER DET !

Dette var HELT GENIALT ja! Nå kan jeg vel nesten ikke noe annet enn å kjøpe den.

 

Her er linken til pluggen hvis det er noen som vil se:

 

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&...pp4_1&pid=10257

Kunne faktisk tenkt meg en selv. Veldig kjekt da jeg kan ta den med på sørlandet i sommer og høre på stereo'n der. Kommer snart står det, vi får bare vent og se da ,men jeg tror de får den inn før juli ?. I hope :yes:

Lenke til kommentar
Lydkvaliteten til både radio og MP3-spiller er upåklagelig

Tull!

jeg NEKTER å tro at det er noe som helst bra lyd i de proppene der, og dere kan UMULIG si at lyden er UPÅKLAGELIG når dere ikke en gang har testet med bedre headset enn dette (og da mener jeg IKKE Koss Porta Pro) Det blir helt villedende å påstå dette.

 

byr K750i på bilder med en kvalitet som er såpass høy at den er på nippet til å kunne sammenlignes med bilder fra et vanlig kamera.

Nei nei nei!!! Vet ikke om de bildene dere har valgt ut er tilfeldige eller de beste dere tok, men jeg ble skuffet over kamerakvaliteten på denne telefonen. Jeg hadde ventet meg mye mer av AF'en. Det er tydelig at det ikke er gutta fra akam som tester her.... Bildene er altfor uskarpe og har til dels mye støy. Jeg er ingen ekspert, men selv jeg ser det er mye som kan bedres her. Dere gir uttrykk for at denne mobilen kan steppe inn for et digitalkamera, noe den overhodet ikke kan.

 

Jeg er likevel enig at det er en ENORM forbedring fra diverse andre telefoner på markedet, særlig fargegjengivelsen er bra (selv om jeg lurer fælt på hva det grønne midt på bilen er..... Er den malt, eller er det artifakter?)

AF'en er også et stort fremskritt! Selv om det er litt igjen.

 

2-3 år nå, så ser vi akam og amobil i stort samarbeid :)

Lenke til kommentar
Lydkvaliteten til både radio og MP3-spiller er upåklagelig

Tull!

jeg NEKTER å tro at det er noe som helst bra lyd i de proppene der, og dere kan UMULIG si at lyden er UPÅKLAGELIG når dere ikke en gang har testet med bedre headset enn dette (og da mener jeg IKKE Koss Porta Pro) Det blir helt villedende å påstå dette.

 

byr K750i på bilder med en kvalitet som er såpass høy at den er på nippet til å kunne sammenlignes med bilder fra et vanlig kamera.

Nei nei nei!!! Vet ikke om de bildene dere har valgt ut er tilfeldige eller de beste dere tok, men jeg ble skuffet over kamerakvaliteten på denne telefonen. Jeg hadde ventet meg mye mer av AF'en. Det er tydelig at det ikke er gutta fra akam som tester her.... Bildene er altfor uskarpe og har til dels mye støy. Jeg er ingen ekspert, men selv jeg ser det er mye som kan bedres her. Dere gir uttrykk for at denne mobilen kan steppe inn for et digitalkamera, noe den overhodet ikke kan.

 

Jeg er likevel enig at det er en ENORM forbedring fra diverse andre telefoner på markedet, særlig fargegjengivelsen er bra (selv om jeg lurer fælt på hva det grønne midt på bilen er..... Er den malt, eller er det artifakter?)

AF'en er også et stort fremskritt! Selv om det er litt igjen.

 

2-3 år nå, så ser vi akam og amobil i stort samarbeid :)

1) De tester selvfølgelig lyden ut fra hva en gjennomsnittsbruker mener og da er lyden upåklagelig. Det er jeg også enig i, meg syns lyden er veldig bra. Folk flest vet ikke hva Koss Porta Pro f.eks er for noe.. det skjønner du vel.

 

2) Tror ikke de mener at bildene kan erstatte ett vanlig kamera rent teknisk, men i daglig bruk er dette kamera godt nok til at mange lar det vanlige kamera bli liggende igjen hjemme. I praksis så vil det kunne erstatte det vanlige kamera. F.eks når jeg skal på grillfest i sommer kommer jeg ikke til å dra med meg ett ekstra kamera og da ha to ting å passe på. Bildene er mer enn godt nok i mange situasjoner. Når jeg skal ut å reise kommer jeg til å ta med meg 5 megapixel kamera mitt.

Lenke til kommentar
eus' date='06/06/2005 : 01:29'] Hei!

 

Må si jeg har j%¤# lyst på denne telefonen.

 

Noen som vet om det går ant å høre på radio uten å ha ørepluggene i?

Dette er noe jeg savner på min K700i.

 

 

Benny

Det er faktisk den eneste minusen jeg ser med denne moben GANSKE så irriterende minus også. Du MÅ ha med høretelefonene og plugge den i telefonen for å høre på radio, da antenna er her. Men mobilen er bare helt fantastisk, beste mobilen jeg har hatt noen gang, og det har blitt en del :D;)

 

Lykke til

Lenke til kommentar
eus' date='06/06/2005 : 01:54'] :( Humf...

Det var det jeg trodde,pussig at dem ikke kan bruke antenna som er i tlf for å få signal.

Det finnes jo mange små lommeradioer med bra signal uten antenne.. :shrug:

nei. ikke mulig pga. bølgelengden på fm signalene. Må ha ca. 10 ganger så lang antenne. Små radioer bruker øretelefonene som antenne.

Lenke til kommentar
<..mye fornuftig..>

Jepp, jeg tenkte at bildekvaliteten minner meg om det første "digitalkameraet" jeg hadde, Mustek gSmart mini 2. Ok, nå er kanskje K750i hakket bedre, men jeg får den samme følelsen av at det er ganske ubrukelig til annet enn bilder i frimerkestørrelse. På K750i virket det som kromatisk abberasjon også er fremtredene på noen av bildene.

 

Men det er nok uansett myyye bedre enn det "kameraet" på T610. For det duger ikke til visning på mobildisplayet en gang.

 

Jepp, gleder meg til om et par år da kameramobilene kan begynne å sammenligne seg med ekte digitalkameraer i prisklassen over 1000kr. Hadde vært fint med et samarbeid mellom akam og amobil da.

Lenke til kommentar
Lydkvaliteten til både radio og MP3-spiller er upåklagelig

Tull!

jeg NEKTER å tro at det er noe som helst bra lyd i de proppene der, og dere kan UMULIG si at lyden er UPÅKLAGELIG når dere ikke en gang har testet med bedre headset enn dette (og da mener jeg IKKE Koss Porta Pro) Det blir helt villedende å påstå dette.

 

Er det noe du tror eller vet ? Fordi hvis dette er noe DU tror, så blir din påstand ganske villedende også.

Lenke til kommentar
Lydkvaliteten til både radio og MP3-spiller er upåklagelig

Tull!

jeg NEKTER å tro at det er noe som helst bra lyd i de proppene der, og dere kan UMULIG si at lyden er UPÅKLAGELIG når dere ikke en gang har testet med bedre headset enn dette (og da mener jeg IKKE Koss Porta Pro) Det blir helt villedende å påstå dette.

 

Er det noe du tror eller vet ? Fordi hvis dette er noe DU tror, så blir din påstand ganske villedende også.

Det er noe "alle" vet.

Lenke til kommentar
Noe av det første vi la merke til på K750 var at telefonen bar et stygt preg av billig plast. Mens forgjengeren K700i bar preg av å være både eksklusiv og dyr, virker etterkommeren heller som å være et produkt av resirkulerte gamle bildekk. Ikke akkurat noe man begeistres over når telefonen har en prislapp på flerfoldige tusen.

 

Syns den er hel fin jeg. Ikke noe billig-plast følelse. Super telefon! Og fin test :)

Lenke til kommentar
Lydkvaliteten til både radio og MP3-spiller er upåklagelig

Tull!

jeg NEKTER å tro at det er noe som helst bra lyd i de proppene der, og dere kan UMULIG si at lyden er UPÅKLAGELIG når dere ikke en gang har testet med bedre headset enn dette (og da mener jeg IKKE Koss Porta Pro) Det blir helt villedende å påstå dette.

 

Er det noe du tror eller vet ? Fordi hvis dette er noe DU tror, så blir din påstand ganske villedende også.

Trenger da ikke teste med et bedre headset for å si at lyden er upåklagelig i de som medfølger.

 

Ble positivt overrasket over den gode lydkvaliteten på mobilen, men den er langt ifra så god som på f.eks iPod o.l. (men så kan man da heller ikke ringe, sende sms, ta bilder osv med iPod)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...