trra Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Siden Autospar ikke har fått inn senkeskåler kjøpte jeg orginale, var faktisk billigere enn Autospar sine, 129kr pr stk orginale, 200 kr pr stk på Autospar. Kjøpte også nye lager til dempertårna da de kosta like mye orginalt som uorginalt, ca 350 pr side(foring+lager). Byttet delene idag og skulle sette på senkefjærene, men oppdaget da at fjærene har for stor diameter iforhold til orginal skåla. Er et skille rundt 93\94 på skålene, så senkefjærene mine passer ikke til skålene jeg har. Legger ved et bilde av skålene som var montert og de orginale. Endret 30. mars 2006 av trra Lenke til kommentar
trra Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Igår fikk jeg et par dårlig opplevelser med bilen, første var med Defa alarmen. Bilen ville ikke starte, starteren gikk ikke. Kødda mye før en klok mann fant ut av defaen hadde skylda. Fikk heldigvis fiksa det, men det bekrefter bare rykte om Defa alarmer lever sitt eget liv etter noen år . Har også fått en lekkasje i skjøten mellom katalysator og effektanlegget. Snakket litt rundt med flere som har fått eksos montert på samme plassen som jeg og mange har samme problemet , selv på standard eksosanlegg. Så det skal jeg klage på, alt for dårlig når man gir 6 store for et eksosanlegget. Har fått nytt kamera, så knipsa noen bilder Endret 30. mars 2006 av trra Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 meget pen bil, utenom girkula .. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Stilig, kjedlig det med eksosen.. Men et senkesett hadde gjort seg (tror det er nevnt før også, og at det kommer med tiden).. Lenke til kommentar
trra Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Ikke mobb girkula, er jo golfball i alu . Blir nok senking til neste år, sannsynligvis justerbart. Akkurat nå er jeg drittlei alt som har med senking å gjøre etter å ha demontert og montert senkesett ørten ganger pga feil deler. Endret 17. september 2005 av trra Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Tror ikke det kan bli "problematisk" med ei girkule i alu på vinterstid? Endret 22. september 2005 av zandro Lenke til kommentar
exs Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) er såogsi helt lik som mk2 16v den maskinen din Endret 22. september 2005 av exs Lenke til kommentar
trra Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 (endret) er såogsi helt lik som mk2 16v den maskinen din Ja, foreholdsvis like, største forskjellen er at min(2,0 16v ABF) har 16mm høyere blokk og elektronisk innsprut. MK2 16v er 1,8L og har mekanisk innsprut. Toppen har også annerledes kanaler til luft\eksos for å få bedre bunndrag på ABF, men er ikke like turtall villig som MK2 16v. Tror også kammene er snillere på Golf 3 16v. Endret 22. september 2005 av trra Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Vil anta at Golf 3 GTi er mer lettkjørt en mrk2 GTi`en du hadde før, med tanke på et bredere effekt register og bunndrag ikke minst. Du har et pent eksempar av arten forresten De fleste GTi`ene lever desverre et hardt liv, med minimal omtake fra eierene (noe jeg ser hver eneste dag) så det er fint å se noen som vet å ta vare på "redskapen" og ikke bare kjøre dem til grus. Lenke til kommentar
trra Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Tror ikke det kan bli "problematisk" med ei girkule i alu påvinterstid? Hehe, har kjørt en vinter før med alu girspak 2ern, handa fryser fast i spaken, men litt må man ofre Vil anta at Golf 3 GTi er mer lettkjørt en mrk2 GTi`en du hadde før, med tanke på et bredere effekt register og bunndrag ikke minst. Du har et pent eksempar av arten forresten De fleste GTi`ene lever desverre et hardt liv, med minimal omtake fra eierene (noe jeg ser hver eneste dag) så det er fint å se noen som vet å ta vare på "redskapen" og ikke bare kjøre dem til grus. Ja, den er mer lettkjørt, kommer godt over 60 km\t på første og 110km\t ca på 2.gir. Den drar mye bedre på lave turtall i 5gir selv om den veier 200kg mer og bruker mindre drivstoff pr\mil. Har lyst på turbo\kompressor, men det blir fort dyrt og må godkjennes i Tyskland(TUV). Har også lagt noen planer for neste år, det er : 1. Lakke bakluka\fanger hos noen proffe. 2. Justerbart senkesett i rustfritt, f.eks KW eller FK 3. Nye felger\dekk Skal prøve å ta vare på den, alt for mange som får dårlig stel . Bildene lyver litt ,er endel riper i lakken, så en hellakkering må til etterhvert, men har kjøpt hus nå, så blir en stund til. Endret 25. september 2005 av trra Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Når jeg ser på bilen din så blir jeg bare så misunnelig at det ikke er mulig! Skal vi to bytte bil? Jeg følte din passa bedre til meg, og min bedre til deg fordi bildet ditt viser at du er en mann med skjegg hehe fin bil. drar den godt eller? model? Lenke til kommentar
trra Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Når jeg ser på bilen din så blir jeg bare så misunnelig at det ikke er mulig!Skal vi to bytte bil? Jeg følte din passa bedre til meg, og min bedre til deg fordi bildet ditt viser at du er en mann med skjegg hehe fin bil. drar den godt eller? model? Hehe, er 1994 mod. Drar godt, men mye vil ha mer, får lyst på mer når man sitter på en kompis med en Audi med 330hk++ , blir ikke det samme med 150 hk etterpå. Endret 25. september 2005 av trra Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hehe Å, jeg sitter og ser litt på en Primera jeg. http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=848355 har en kompis som har calibra med 350hk også hadde han chippet hjernen eller noe sånn sa han så er nesten 400hk i den :S da mener jeg det begynner å bli for sykt hehe Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) 330hk++ svir godt i pengboken på både ene og andre måten,staten gir(ikke) og staten tar Turbo har fristet meg også, 200+ turbohester fristet men med 240000km+ på baken og en forhistorie med mildt sagt dårlig behandling, så falt jeg fort ned på jorda igjen Vær heller glad for at du har en problemfri bil med en ikke skummel forhistorie og som kan kicke ass i ny og ned når det trengs Endret 25. september 2005 av zandro Lenke til kommentar
trra Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 På tide med en liten oppdatering. Kjedelige 15 toms vinterfelger i stål er satt på . Bilen stoppet også for et par uker siden, det viste seg å være coilen som var ødelagt. Ny coil\tenningsmodul kosta 1500kr orginalt så satser på at den ikke går med det første. Coilen og tennningsmodulen selges som en komplett del, forklarer litt av prisen. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Er coilen en svakhet på Golf 3..? En kamerat med en 1996-modell fikk samma problemet, og vips var over 4000 spenn borte vekk til Møller.. Lenke til kommentar
trra Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Er coilen en svakhet på Golf 3..? Ja, det er en svakhet på golf3. Prøvde å lese av feilkoder via vagcom , men fikk ikke opp noen feilmeldinger på motoren. Enkleste måten å sjekke om coilen er ødelagt er å ta tenningskablen fra coilen og holde den inntil motoren og se om det kommer gnist. Kommer det ikke gnist er det stor sannsynlighet for at coilen er ødelagt. Endret 25. november 2005 av trra Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hvordan er det med Golfen, skjedd noe mer med den, lever den enda og slikt? Lenke til kommentar
trra Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Hvordan er det med Golfen, skjedd noe mer med den, lever den enda og slikt? 5834376[/snapback] Joda, den lever, men vinteren har ikke vært snill mot fronten. Først krasja jeg i en brøytekant, gikk maks i 10-15km\t, men var hard is\snø så spoileren på frontfangern tatt av og en del deksel under fangern falt av. Itilleg ble det noen sprekker på undersiden av fangern. Fikk fiksa det sånn halveis, men så mista jeg spoilern på nytt på vei hjem fra jobb i det værste snøværet jeg kan huske, så nå må jeg kjøpe meg ny. Den ene demperen bak er sannsynligvis gåen, smeller og dunker noe voldsomt på den ene siden og er litt lavere faktisk på den ene siden. Tok av hele fronten i vinter, så mangler VW merke og nedre list i grillen, skal fikse iløpet av våren håper jeg Et par bilder av hvordan bilen ser ut nå. trenger en vask eller ti..... Endret 30. mars 2006 av trra Lenke til kommentar
underground Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Uff alle biler ser så stusselige ut med de fordømte stålfelgene. Hater vinteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå