Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase,Golf 3 GTi 16V


Anbefalte innlegg

Siden Autospar ikke har fått inn senkeskåler kjøpte jeg orginale, var faktisk billigere enn Autospar sine, 129kr pr stk orginale, 200 kr pr stk på Autospar. Kjøpte også nye lager til dempertårna da de kosta like mye orginalt som uorginalt, ca 350 pr side(foring+lager). Byttet delene idag og skulle sette på senkefjærene, men oppdaget da at fjærene har for stor diameter iforhold til orginal skåla. Er et skille rundt 93\94 på skålene, så senkefjærene mine passer ikke til skålene jeg har. Legger ved et bilde av skålene som var montert og de orginale.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igår fikk jeg et par dårlig opplevelser med bilen, første var med Defa alarmen. Bilen ville ikke starte, starteren gikk ikke. Kødda mye før en klok mann fant ut av defaen hadde skylda. Fikk heldigvis fiksa det, men det bekrefter bare rykte om Defa alarmer lever sitt eget liv etter noen år :( . Har også fått en lekkasje i skjøten mellom katalysator og effektanlegget. Snakket litt rundt med flere som har fått eksos montert på samme plassen som jeg og mange har samme problemet , selv på standard eksosanlegg. Så det skal jeg klage på, alt for dårlig når man gir 6 store for et eksosanlegget.

 

Har fått nytt kamera, så knipsa noen bilder

Endret av trra
Lenke til kommentar
er såogsi helt lik som mk2 16v den maskinen din :hmm:

Ja, foreholdsvis like, største forskjellen er at min(2,0 16v ABF) har 16mm høyere blokk og elektronisk innsprut. MK2 16v er 1,8L og har mekanisk innsprut. Toppen har også annerledes kanaler til luft\eksos for å få bedre bunndrag på ABF, men er ikke like turtall villig som MK2 16v. Tror også kammene er snillere på Golf 3 16v.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Vil anta at Golf 3 GTi er mer lettkjørt en mrk2 GTi`en

du hadde før, med tanke på et bredere effekt register

og bunndrag ikke minst.

Du har et pent eksempar av arten forresten :) De fleste GTi`ene

lever desverre et hardt liv, med minimal omtake fra eierene

(noe jeg ser hver eneste dag) så det er fint å se noen som

vet å ta vare på "redskapen" og ikke bare kjøre dem til grus.

Lenke til kommentar
Tror ikke det kan bli "problematisk" med ei girkule i alu på

vinterstid? :p

Hehe, har kjørt en vinter før med alu girspak 2ern, handa fryser fast i spaken, men litt må man ofre :)

 

Vil anta at Golf 3 GTi er mer lettkjørt en mrk2 GTi`en

du hadde før, med tanke på et bredere effekt register

og bunndrag ikke minst.

Du har et pent eksempar av arten forresten :) De fleste GTi`ene

lever desverre et hardt liv, med minimal omtake fra eierene

(noe jeg ser hver eneste dag) så det er fint å se noen som

vet å ta vare på "redskapen" og ikke bare kjøre dem til grus.

Ja, den er mer lettkjørt, kommer godt over 60 km\t på første og 110km\t ca på 2.gir. Den drar mye bedre på lave turtall i 5gir selv om den veier 200kg mer og bruker mindre drivstoff pr\mil. Har lyst på turbo\kompressor, men det blir fort dyrt og må godkjennes i Tyskland(TUV). Har også lagt noen planer for neste år, det er :

 

1. Lakke bakluka\fanger hos noen proffe.

2. Justerbart senkesett i rustfritt, f.eks KW eller FK

3. Nye felger\dekk

 

Skal prøve å ta vare på den, alt for mange som får dårlig stel :( . Bildene lyver litt ,er endel riper i lakken, så en hellakkering må til etterhvert, men har kjøpt hus nå, så blir en stund til.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Når jeg ser på bilen din så blir jeg bare så misunnelig at det ikke er mulig!

Skal vi to bytte bil? Jeg følte din passa bedre til meg, og min bedre til deg fordi bildet ditt viser at du er en mann med skjegg ;) hehe

 

fin bil.

 

drar den godt eller? model?

Hehe, er 1994 mod. Drar godt, men mye vil ha mer, får lyst på mer når man sitter på en kompis med en Audi med 330hk++ :D, blir ikke det samme med 150 hk etterpå.

Endret av trra
Lenke til kommentar

330hk++ svir godt i pengboken på både ene og andre

måten,staten gir(ikke) og staten tar :p

Turbo har fristet meg også, 200+ turbohester fristet men med 240000km+ på baken og en forhistorie med mildt sagt dårlig behandling, så falt jeg fort ned på jorda igjen :roll:

Vær heller glad for at du har en problemfri bil med

en ikke skummel forhistorie og som kan kicke ass i ny og ned

når det trengs ;)

Endret av zandro
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

På tide med en liten oppdatering. Kjedelige 15 toms vinterfelger i stål er satt på :( . Bilen stoppet også for et par uker siden, det viste seg å være coilen som var ødelagt. Ny coil\tenningsmodul kosta 1500kr orginalt så satser på at den ikke går med det første. Coilen og tennningsmodulen selges som en komplett del, forklarer litt av prisen.

Lenke til kommentar
Er coilen en svakhet på Golf 3..?

 

 

Ja, det er en svakhet på golf3. Prøvde å lese av feilkoder via vagcom , men fikk ikke opp noen feilmeldinger på motoren. Enkleste måten å sjekke om coilen er ødelagt er å ta tenningskablen fra coilen og holde den inntil motoren og se om det kommer gnist. Kommer det ikke gnist er det stor sannsynlighet for at coilen er ødelagt.

Endret av trra
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Hvordan er det med Golfen, skjedd noe mer med den, lever den enda og slikt?

:)

5834376[/snapback]

 

Joda, den lever, men vinteren har ikke vært snill mot fronten. Først krasja jeg i en brøytekant, gikk maks i 10-15km\t, men var hard is\snø så spoileren på frontfangern tatt av og en del deksel under fangern falt av. Itilleg ble det noen sprekker på undersiden av fangern. Fikk fiksa det sånn halveis, men så mista jeg spoilern på nytt på vei hjem fra jobb i det værste snøværet jeg kan huske, så nå må jeg kjøpe meg ny.

 

Den ene demperen bak er sannsynligvis gåen, smeller og dunker noe voldsomt på den ene siden og er litt lavere faktisk på den ene siden.

 

Tok av hele fronten i vinter, så mangler VW merke og nedre list i grillen, skal fikse iløpet av våren håper jeg :)

 

Et par bilder av hvordan bilen ser ut nå. trenger en vask eller ti.....

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...