ExTerminator Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) Min gamle far trenger en ny TV, og jeg tenkte på Videoseven 30" LCD-TV Er det noen som har erfaringer med denne, eller vet om et bedre kjøp? Skal ikke koste mer enn 9000,- EDIT: Og ikke mindre enn 30" Endret 4. juni 2005 av ExTerminator Lenke til kommentar
d_stenvig Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Har sett litt på disse Videoseven panelene en stund jeg også (og det er ikke mye hjelp å få i dette forumet:/..) Dette panelet virker helt greit, bortsett fra to ting: Den mangler DVI/HDMI. Dvs den er blottet for digital overføring, og HD-Ready stempelet:/. Det andre er at komplett, produsenten selv, og hundrevis av diverse tyske nettbutikker - opplyser at dette er en HDTV med støtte for (1080i). Det er altså ikke opplyst at den støtter 720p, noe som er litt merkverdig..(og veldig uheldig om dette stemmer - fordi dette er et veldig vanlig format å sende i). Men, man skulle nesten tro at dette er en glipp, og at den likevel støtter 720p siden den allerede støtter 1080i. Derimot jeg vil ikke ta sjangsen på at dette er en glipp, og går heller for 27" tommeren, som produsenten bekrefter støtter alle HD formatene. Eneste minuset ved den, er at også den mangler DVI. (Hvordan 600:1 kontrast og 550cd/m2 fungerer i praksis tørr jeg heller ikke å si. Dette er ikke "veldig" bra - men kan være helt greit også) En tidligere i forumet kjøpte seg 32" panelet, og sa det var greit bilde osv (samme specs, men aktuelle er ikke en HD-skjerm). Vil råde deg til 27" tommeren, siden du da "safe'er" støtte for 720p, og du vil teoretisk sett få bedre bilde siden dette panelet er litt mindre, med samme specs. Slenger du derimot på en høvding til (10.000), får du en meget bra panel fra elprice.no (32",HD-ready, 8ms, 1200:1 kontrast, DVI/HDMI, og gode skussmål fra diverse folk). Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Den fra elprice ser en god del mer fristende ut ja Men HDTV/DVI og VGA osv. er egentlig bortkastet siden det er en person over 50 som skal ha dette. Han kommer til og bruke den bare til DVD og paraboltitting. Så bare skjærmen er bra, er det nok. Digitale bakkesendinger kommer nok ikke der han bor før i år 2020 uansett. Er ikke engang kabel tilgjengelig der En 32" LCD-TV har vel ca 2" større bilde en en vanlig 32" TV? Lenke til kommentar
d_stenvig Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Til den bruken du beskriver der, ville jeg gått for videoseven skjermen, og spart de ekstra lappene. Analogt component signal eller RBG vil gi mer enn nok bra signal. Men hvor bra denne skjermen er, vet jeg ikke 600:1 kontrast og 16ms i responstid kan være greit, men også veldig dårlig. Man regner med at en LCD-TV er ca. 2" større, ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå