knnygar Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Er det nokon som har erfaring med å bruke utvendig akvariepumpe til kjøling av PC? Eg har ei pumpe liknande denne: http://www.santron.no/Eheim/eheim1.htm Desse har ein stor vasstank, men er dette tilstrekkelig for kjøling av AMD 2Ghz eller høgare? Det er ikkje aktuelt med overklokking, kun få lavare støynivå :wink: Eg lurte berre på om nokon har prøvd dette, eller om eg bør vurdere andre løysingar? Lenke til kommentar
AldaZar Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Jeg hadde en venn av meg som prøvde å bruke å bruke en akvariepumpe i pcen sin, En dag så daua bare pcen :smile: Neida, pointet er at akvariepumper ikke har så lang levetid som de "ordentlig" pumpene. Når den kapitulerer så hører du jo ikke at pumpa har slutta å gå og vips du har en cpu som du kan begrave, Som sagt så har jeg ikke prøvd dette selv, Så det er sikkert flere som kan hjelpe deg :smile: Lenke til kommentar
Xell Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Quote: AldaZar skrev (2002-07-19 13:12):Jeg hadde en venn av meg som prøvde å bruke å bruke en akvariepumpe i pcen sin, En dag så daua bare pcen :smile: Neida, pointet er at akvariepumper ikke har så lang levetid som de "ordentlig" pumpene. Når den kapitulerer så hører du jo ikke at pumpa har slutta å gå og vips du har en cpu som du kan begrave, Som sagt så har jeg ikke prøvd dette selv, Så det er sikkert flere som kan hjelpe deg :smile: ehhh... du er klar over at Eheim er akvariepumper? Det er nemelig akvariepumper som er tingen å bruke siden disse er stillegående (ment å stå i stua) og er laget for å stå på 24/7. Men det er viktig å kjøpe en akvariepumpe av kvalitet og ikke noe billig dritt til 100kr. Lenke til kommentar
knnygar Skrevet 19. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2002 Denne pumpa har eg ståande under eit akvarium i dag. Eg lurte berre på om dette er mogleg, eller om eg heller skal vurdere andre alternativ. Det eg lurte på er om denne vasstanken er nok for å få kjøling eller om eg må ha radiator i tillegg. Dette er eit prosjekt eg byrja å tenke på i dag, så det er litt fram i tid :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå