Gå til innhold

Utvendig akvariepumpe?

Anbefalte innlegg

Er det nokon som har erfaring med å bruke utvendig akvariepumpe til kjøling av PC?

Eg har ei pumpe liknande denne: http://www.santron.no/Eheim/eheim1.htm

Desse har ein stor vasstank, men er dette tilstrekkelig for kjøling av AMD 2Ghz eller høgare?

Det er ikkje aktuelt med overklokking, kun få lavare støynivå :wink:

Eg lurte berre på om nokon har prøvd dette, eller om eg bør vurdere andre løysingar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en venn av meg som prøvde å bruke å bruke en akvariepumpe i pcen sin, En dag så daua bare pcen :smile: Neida, pointet er at akvariepumper ikke har så lang levetid som de "ordentlig" pumpene. Når den kapitulerer så hører du jo ikke at pumpa har slutta å gå og vips du har en cpu som du kan begrave, Som sagt så har jeg ikke prøvd dette selv, Så det er sikkert flere som kan hjelpe deg :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

AldaZar skrev (2002-07-19 13:12):

Jeg hadde en venn av meg som prøvde å bruke å bruke en akvariepumpe i pcen sin, En dag så daua bare pcen :smile: Neida, pointet er at akvariepumper ikke har så lang levetid som de "ordentlig" pumpene. Når den kapitulerer så hører du jo ikke at pumpa har slutta å gå og vips du har en cpu som du kan begrave, Som sagt så har jeg ikke prøvd dette selv, Så det er sikkert flere som kan hjelpe deg :smile:

ehhh... du er klar over at Eheim er akvariepumper? Det er nemelig akvariepumper som er tingen å bruke siden disse er stillegående (ment å stå i stua) og er laget for å stå på 24/7. Men det er viktig å kjøpe en akvariepumpe av kvalitet og ikke noe billig dritt til 100kr.

Lenke til kommentar

Denne pumpa har eg ståande under eit akvarium i dag.

Eg lurte berre på om dette er mogleg, eller om eg heller skal vurdere andre alternativ.

Det eg lurte på er om denne vasstanken er nok for å få kjøling eller om eg må ha radiator i tillegg.

Dette er eit prosjekt eg byrja å tenke på i dag, så det er litt fram i tid :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...