ZubZerO Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 I dag får jeg 120gig'en min, jeg har i fra før 2x40gig'er i raid 0, går ann å kjøre 120gig'en utenom raid-opsettet slik at jeg har 2 hardisker som kjører i raid sammen + en som bare går som vanlig? _________________ ..::bUrKeN mIn::.. [ Denne Melding var redigert av: ZubZerO på 2002-07-19 12:06 ] Lenke til kommentar
|BeeR| Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Ja! ...sett den nye disken på en av IDE-kontrollerne. Er ikke sikker på om du kan sette den på RAID-kontrolleren uten å ha en til der... -M Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Hadde 2x WD200BB og 1x WD400BB på Abit KT7A-RAID. Kjørte WD200BB'ene i RAID0, og WD400BB som vanlig. Fungerte fint det, kunne faktisk ha WD400BB'en koblet til RAID-kontrolleren också. Dessverre leverte RAID-arrayet meget skuffende ytelser, men dette viste seg å være uavhengig av hvor/eller WD400BB'en var tilkoblet! Lenke til kommentar
born_yesterday Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Du kan gjerne kjøre alle diskene på samme RAID-kontrolleren, hvor to av dem kjører det RAID-nivået du ønsker, mens den enkeltstående disken kjører JBOD. Husk at RAID-5 er kjapp på lesing, men treg på skriving, og spesielt dersom du velger en løsning med IDE-disker. Kjører OS-et på den enkeltstående disken, og dataene på RAID 5, og har da en bedre hastighet enn da jeg kjørte alle diskene (6xWD1200JB) på RAID 5. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå