Gå til innhold

Forslag til zoomobjektiv jeg bør kjøpe ?

Anbefalte innlegg

Hei !

Har et Canon EOS 20D kamera og er ute etter et objektiv som erstatter EF-S 18-55 som fulgte med. Har noen anbefalinger på hva jeg skal velge ?

Bør ikke koste mer enn 6-7000,-

Fint hvis objektivet også er lyssterkt...

På forhånd takk for svar ! :thumbup:

Endret av jonk555
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med Tamron 17-35mm 2.8-4 + Tamron 28-75mm 2.8 XR DI?

Begge disse har meget godt rykte på seg i Minoltamiljøet, Konica Minolta har som kjent brukt disse to som utgangspunkt for sine standard- og vidvinkelzoomer med samme spesifikasjoner.

Hvis du ikke trenger de største blenderne (for lysstyrken eller dybdeskarpheten), er vel Canons 17-85mm 4-5.6 IS et alternativ, men har generelt lavere optisk kvalitet mot å utgjøre kun én linse i bagen.

Regner med du vil få flere tips fra Canonfolk, men dette var mine forslag :)

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Takk for tips Kjetil !

Tamron 28-75mm 2.8 XR DI skal jeg kikke litt rundt på nettet etter (brukertester)

Ser spennende ut...

Synes jeg også bør fortelle litt mer om hva jeg bruker kameraet til...

Jeg har pr.idag Canon EF 50mm 1,8 , EF 28-135/3,5-5,6 USM IS og EF 75-300/4,0-5,6 USM IS. Bortsett fra EF 50mm 1,8 synes jeg ikke de andre objektivene jeg har tar spesielt gode bilder. Jeg tar mye bilder innendørs og i naturen. Stort zoom område har jeg ikke bruk for (kastet bort noen kr. når jeg kjøpe 75-300'en... dette bruker jeg veldig sjelden...) :roll: Jeg legger derfor mer penger i å få et godt lyssterkt objektiv et sted mellom 16 og 75 mm. Takk for eventuelt mer tips.

Håper jeg ikke tramper på noen tær med dobbelposting dersom det allerede er en tråd på dette emnet. Men, har kikket litt og mange er ute etter rimlige allround objektiver i en annen prisklasse enn hva jeg er ute etter... Dersom det finnes en tråd om dette fra før regner jeg med noen sier ifra så legger jeg denne død.

p.s Noen som vet hvordan EF 17-40/4,0L USM er ? Hvordan egner dette seg til innendørsbruk ? Bør Iso'n da opp i 400-800 for å få gode bilder med denne ?

Lenke til kommentar

Gratulerer med valget av kamera i alle fall !!! Ut fra det du forteller om dine behov mener jeg at Tamron sitt 28-75 F/2,8 XR DI kan være et ubetinget godt alternativ. Sjekk litt rundt på nettet....du vil bare finne ubetingede gode anbefalinger på dette objektivet. Jeg har brukt det selv et års tid og er svært godt fornøyd. Det eneste ankepunktet jeg har er at brennvidden starter på 28 og med cropfaktor på 1,6 er ikke akkurat vidvinkeldelen den mest imponerende...

...men bevares....anbefales varmt !!!

Lykke til !

Lenke til kommentar

Takk for tipsene folkens !!

Tror det må bli enten Tamron 28-75 F/2,8 XR DI eller Sigma EX 18-50 DC F2.8.

Får ta meg en tur i noen fotobutikker og kikke på noen av disse.

Noen av dere som vet om JapanFoto eller Interfoto fører disse?

Nok en gang takk for hjelp ! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...