Gå til innhold

Socket A Sempron unlocking guide!

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en tråd om dette før, men her er en litt mer direkte "sånn gjør du det"-guide:

Før du begynner: Du kan ikke kontrollere Multiplieren fra bios, men fra et program i Windows. Link lengre ned på siden.

Dette vil ikke fungere på kort basert på nForce brikkesett. Bare på VIA og SiS.

1:

sempron.jpg

Ta en blyant og tegn over de to midterste L5 broene. Jeg skal legge ut et annet bilde der du ser hvordan det skal se ut etterpå i morgen.

Hvis det ikke fungerer å bare tegne oppå, tar du en skarp kniv og skraper litt i hakket det broene er kuttet. Så tegner du oppå igjen.

2:

Start opp dataen med en passende FSB og VCore og last ned CPU MSR: Link (380kb)

Start CPU MSR og velg en passende multiplier.

Link til bilde

Hvis du skulle være så uheldig som meg å ha et hovedkort som har en max. VCore på 1.95 (eller noe lignende), så finnes det en løsning.

Jeg tar mitt som et eksempel (Asus A7V600-X), det har en funksjon som Asus kaller "overvolt", som skrus av/på med en jumper på hovedkortet. Ded den på får jeg 0.150 høyere VCore enn jeg bestemmer i biosen. Da er maks i biosen 1.8, så jeg får opp til 1.95. Det syntes jeg var for lite, så jeg satte meg litt med google, jeg fant ingen ordentlig VCore mod til mitt kort, men jeg fant en "U-Wire mod", den fungerer sånn:

vcore.gif

Bilde av en del av socketen. Du skal putte små ledere ned i socketen som vist på bildet, jeg kan legge ut et eksempel på det i morgen. Vips så hadde jeg 1.85 VCore og med overvolt, 2.0 vcore, jeg er foreløpig fornøyd :D

Flere wiremods finner du her: Link , smart, ikke sant?

Linker:

Tråd om det samme på AMD forums

Flott side om unlocking av AMD-prosessorer

Det meste du trenger å vite om skifting av multiplier fra Windows og en god del annet.

Lykke til med unlockingen, les litt før du begynner. Jeg har faktisk klart å ødelegge en CPU med dette her. Tro det eller ei. Er du forsiktig, går det bra! :yes: Det er jo sannsynlig vis bare å viske det ut igjen hvis noe går galt.

...Og, jeg tar selvfølgelig ikke ansvaret hvis du ødelegger prosessoren din!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...