axl Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) Har et problem som oppstod etter innkjøp av nytt hk,ram,skjermkort og cpu. specs: 1x1024 twinmos dd2 3200 ATI radeon 9600pro Msi K8N Neo (gf3) amd 2800+ Coolermaster 300w psu (ny) Ingen andre IDE enheter tilkoblet 80gb hd Problemet er at maskinen slutter å svare på programmer. Som oftest er jeg inne i et spill eller program, og når jeg avslutter dette, eller tabber ut fra det, kan ingenting annet startes. Ofte er også oppgavelinjen fryst fast lenger oppe på desktoppen (i tilleg til at den ligger nede der den skal). Programmet som er startet før det fryser fungerer fremdeles, spill iallefall. Ca hvert 10-20 min fryser også pc i 5-6 sek. for så å fungere igjen.. Det går heller ikke ann å slå av maskin, så må alltid svenske for å få restartet. Problemet oppstår etter 5-20 min. Trodde først det var psu som var for svak, så testet en AT psu tilkoblet harddisk og cd-rom. Dette fungerte faktsk en stund, før problemet gjennoppstod.. Harddisk indikatoren gir ikke noe liv fra seg etter at maskinen har frøset, så begynner å lure på om det er HD som er problemet her..er en gammel 80gig som sikkert har vært formatert 100 ganger (hvis det har noen betydning) Noen som har noen ideer? Kommer til å kjøpe ny psu og HD uansett snart, men hadde vært greit å vite om det kan være noe annet. Endret 4. juni 2005 av axl Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Har det samme hovedkortet og ram (512).Rammen har jeg som en nødløsning til jeg får oppgradert til no ordentlig PCen min er enormt ustabil med Twinmos ram.Har de samma problemene som deg. Lenke til kommentar
axl Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 må være merket da..har testet med min 2x256 ram av samme merke Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg har hørt at MSI og TwinMOS ikke passer så godt i sammen. Sjekkliste for ustabil maskin: (dette er en generell liste, hopp over det som er uvesentlig) * Er CPUen varm? * Er skjermkortet varmt? * Levérer strømforsyningen nok strøm? * Er maskinen overklokket? * Er alle kabler riktig tilkoblet? * Ser du noen fysiske skader eller kjenner unormal lukt? * Har du oppdatért drivere og nyeste BIOS? Om du bruker windows: * Har du drivere til komponentene? * Har du antivirus, antispyware og brannmur? * Er maskinen ryddig? Når ble den sist formatért? * Har du fjernet cookies og temp.-filer? Lenke til kommentar
axl Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Har bestillt ny psu og harddisk. Er det noen måte å teste ram kompitabilitet på uten å ha andre ram typer å teste med? diagnose program el.? Endret 7. juni 2005 av axl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå