Gå til innhold

Erfaringer med IBM X40/X41

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe en X41 (40GB 512+512MB 12.1IN WXPP BT WL NO),

Siden den koster ca. 7-8K mer enn andre Ultra-portable, så hadde jeg satt pris på å få noen erfaringer, bra og dårlige, fra noen som har brukt den en tid. (det gjelder både x40 og x41 siden de er ganske like).

Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri rørt en X40 eller X41, men har brukt en X31 nå omtrent daglig det siste semesteret og kan vel egentlig ikke si noe annet enn at jeg er storfornøyd. Innholdet i en X41 er noe oppgradert i forhold til hva jeg har i min X31, men jeg er veldig fornøyd med det de har til felles. Vil spesielt få fremheve den geniale løsningen med en styrepinne i steden for den, i mine øyne, ikke fullt så gode styreplaten.

Lenke til kommentar

Har brukt en X40 i snart ett år og er veldig godt fornøyd med den. Bruker 8-cellers batteriet og det holder i ca 5-6 timer med smart bruk av skjerm styrke og cpu hastighet.

X41 versjonen skal vist ha en hengsel til skjermen (roterende) slik at man kan snu skjermen og bruke den som notat blokk. X40'en har to hengsler. Nå har ikke jeg hatt noe problemer med fastheten på hengslene mine, men har hørt om de som har det. To er bedre enn en .

X41 har også touchscreen som kan skrives på. Dette er vel et av de største salgspoengene på denne modellen. Dersom dette er en funksjon du trenger så er valget enkelt.

Har selv en 1.2GHz model (man får kjøpt 1.5GHz nå). Grafikken skal også være litt bedre på X41'en, men ikke banebrytende bedre. Det er fremdeles snakk om ganske dårlig grafikk ytelse i forhold til andre serier. Oppgraderte nylig ram fra 512MB til 1.53 GB. Dette har hatt stor påvirkning på ytelsen til maskina. Som til tider har gått litt sakte (bruker en del programmer samtidig, og harddisken er blandt de tregeste man får tak i...) Diskene er den største svakheten til X40 serien. 1,8" 4200rpm disker.

Personlig synes jeg at det å kunne skrive på skjermen ikke er verdt 8 tusen... Det vil sansynligvis være ett lag med beskytteles på skjemen så den kan være litt mindre lyssterk enn andre modeller.

Lenke til kommentar

WildEye, Thinkpad X41 kommer både i vanlig og tablet-utgave. Tablet-utgaven er neppe tilgjengelig i Norge enda - det ser iallefall ikke ut til at den er tilgjengelig i nettbutikker, og i utlandet er det fortsatt mange som venter på tablet-maskinen de har bestilt.

Mer om "IBM Thinkpad X41 tablet" finner dere her: http://www.hardware.no/artikkel/15093

Også et eget forum om IBM thinkpads: http://forum.thinkpads.com/

Vurderer selv Thinkpad X40/X41 om dagen, men ser også at X32 er en aktuell kandidat. Noen som har prøvd X32? Jeg er avhengig av portreplikator/docking og jeg synes portreplikatoren som fungerer sammen med X2x og X3x virker mer brukervennlig enn dockingen til X40/X41.

Lenke til kommentar
Oppgraderte nylig ram fra 512MB til 1.53 GB. Dette har hatt stor påvirkning på ytelsen til maskina. Som til tider har gått litt sakte (bruker en del programmer samtidig, og harddisken er blandt de tregeste man får tak i...) Diskene er den største svakheten til X40 serien. 1,8" 4200rpm disker.

Hei,

jeg har en X31 som jeg er storfornøyd med. Lurte imidlertid på å gjøre det samme som deg med minneoppgradering. Derfor er jeg nysgjerrig på hva slags minnebrikke du installerte ?

Det står en IBM-merket 512MB 2700/333 brikke i den nå,- ønsker å sette inn ytterligere en 512MB brikke. Kan man velge hva som helst av minnebrikker (f.eks. Kingston), eller er det noen brikker som ikke samarbeider med hovedkortet ?

Lenke til kommentar
WildEye, Thinkpad X41 kommer både i vanlig og tablet-utgave. Tablet-utgaven er neppe tilgjengelig i Norge enda - det ser iallefall ikke ut til at den er tilgjengelig i nettbutikker, og i utlandet er det fortsatt mange som venter på tablet-maskinen de har bestilt.

Mer om "IBM Thinkpad X41 tablet" finner dere her: http://www.hardware.no/artikkel/15093

Også et eget forum om IBM thinkpads: http://forum.thinkpads.com/

Vurderer selv Thinkpad X40/X41 om dagen, men ser også at X32 er en aktuell kandidat. Noen som har prøvd X32? Jeg er avhengig av portreplikator/docking og jeg synes portreplikatoren som fungerer sammen med X2x og X3x virker mer brukervennlig enn dockingen til X40/X41.

Var ikke klar over at det var begge typer. Takk for infoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...