dTd Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Hei! jeg har et lite problem, når jeg bruker bl annent limewire eller bitcomet så påstår det programmet som fulgte med rutheren min (spark lan WX-6615M med usb plugg i min pc) at det ikke er noen so helst innternett forbindelse, mens online start mener enten at det bare er feil med startsiden eller ikke noen feil i det hele tatt. noen ganger så får jeg kommet meg på nettet men da går det treigt andre ganger kommer jeg ikke på nettet i det hele tatt, men laste ned ting med de programmene kan jeg uansett men det går treigt. når jeg ikke bruker de programmene så kan jeg surfe så mye jeg vill smertefritt. det jeg lurer på er hva som kan være galt, om det enten er at jeg må legge til de programmene i rutherens innstiliinger eller noe, skønner ingen ting om ruther og wlan har nettop fått det. om noen kunne hjulpet meg ville vært meget fint takker på forhånd de svarene jeg får. ps har telenor adsl 750 kb/s / 128kb/s linje og om det er noe mer jeg må neven så bare si ifra for som sagt er jeg helt grønn på ruthere og wlan Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Tror det som skjer er at du belaster hele linja di med P2P program slik at det tar all kapasitet. En enkel løsning er netlimiter eller noe annet som begrenser linjebruken. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 men det er litt snodig om det var feilen siden nedlastningshastigheten ligger på mellom 1-7 kb/s Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Viktigere hva som belastes på utlinja. Hvis du ser det går 12-14kBs ut så er den i peak. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Peak = max. Dvs da vil du ikke kunne kjøre annen trafikk pga at det ikke er mere disponibelt. Du må finne en måte å redusere programmenes forbruk. I Azureus så kan du f.eks sette max forbruk både inn og ut. Hvis du vil ha bedre kontroll med internettbruk så finnes det et program som heter Netlimiter. Der kan du kontrollere enkeltprogrammer og totalforbruk. Hele poenget er å ikke bruke maksimalt av utlinja, slik at du raskt kan 'svare' på internett trafikken som kommer inn. Hvis ikke så vil ADSL linja di bli like treg som en dial-up linje. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 oki satte på sånn dere begrensing da funket det bedre takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå