Gå til innhold

Feilmelding på Radeon X800

Anbefalte innlegg

Hvis jeg kjører 3D mark 2001 (har ikke prøvd de andre) , så klikker det og kommer tilbake til windows og får en følgene feilmelding:

"VPU Recover har nullstilt din grafikkakselerator som ikke lenger svarte på kommandoer fra grafikkdriveren"

Samme kjer når jeg spiller spill. Jeg spiller bare counter strike source. Det er et Pci-ex kort (Sapphire radeon X800). Jeg har lastet ned alle slags drivere for grafikkorte men ikke f**n om det hjelper. Noen som har hatt det samme problemet så si i fra hva dere gjorde for å fikse det. Jeg har prøvd den nyeste standart driveren fra ATI og Omega drivere og de som va med cd'en.

Jeg har tenkt å få det byttet med det er ikke enkelt. Jeg ringte til komplett.no og sa i fra om dette problemet, og de sa at jeg måtte skrive en feilmelding gjennom nette. Jeg måtte logge meg inn å følge noen innstrukter, så da sendte jeg meldingen og det sto at jeg skulle få ein e-post tilbake fra dem om 1 - 2 dager men ikke f**n det heller (5 dager siden). Skal ringe til dem på mandag igjenn å klage.

Jeg begynner å bli temmelig lei av alt dette tullet. Vær så snill å si hva som kan være galt. Kom med mange tips. Jeg tar i mot alt...

Takk for hjelpen...

mhv WWW

Endret av WorldWideWeb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg kjører 3D mark 2001 (har ikke prøvd de andre) , så klikker det og kommer tilbake til windows og får en følgene feilmelding:

"VPU Recover har nullstilt din grafikkakselerator som ikke lenger svarte på kommandoer fra grafikkdriveren"

Samme kjer når jeg spiller spill. Jeg spiller bare counter strike source. Det er et Pci-ex kort (Sapphire radeon X800). Jeg har lastet ned alle slags drivere for grafikkorte men ikke f**n om det hjelper. Noen som har hatt det samme problemet så si i fra hva dere gjorde for å fikse det. Jeg har prøvd den nyeste standart driveren fra ATI og Omega drivere og de som va med cd'en.

Jeg har tenkt å få det byttet med det er ikke engkelt. Jeg ringte til komplett.no og sa i fra om dette problemet, og de sa at jeg måtte skrive en feilmelding gjennom nette. Jeg måtte logge meg inn å følge noen innstrukter, så da sendte jeg meldingen og det sto at jeg skulle få ein e-post tilbake fra dem om 1 - 2 dager men ikke f**n det heller (5 dager siden). Ska ringe til dem på mandag igjenn å klage.

Jeg begynner å bli temmelig lei av alt dette tullet. Vær så snill å si hva som kan være galt. Kom med mange tips. Jeg tar i mot alt...

Takk for hjelpen...

mhv WWW

Ville prøvd å kjøre noen nyere benchmarks.. prøv 3DMark03 f.eks.. eller 05..

men jeg vet ik om 01 skal funke på nyere kort og..

Lenke til kommentar

Det er ingen vits når det klikker på spillene jeg spiller. Jeg bryr meg ikke så hardt om disse 3D mark, men så lenge jeg kan spille uten at det klikker 100 ganger i løpet av dagen, så er det nesten greit. Men håper mest at alt skal funke da.

Jeg glemte å si at jeg har service pack 1 innstallert (ikke SP2).

Trenger jeg å innstalere service pack 2 for de nyeste driverne?

fortsett å komme med forslag

Lenke til kommentar
Det er ingen vits når det klikker på spillene jeg spiller. Jeg bryr meg ikke så hardt om disse 3D mark, men så lenge jeg kan spille uten at det klikker 100 ganger i løpet av dagen, så er det nesten greit. Men håper mest at alt skal funke da.

Jeg glemte å si at jeg har service pack 1 innstallert (ikke SP2).

Trenger jeg å innstalere service pack 2 for de nyeste driverne?

fortsett å komme med forslag

Høres vel i grunn ut som en feil på kortet.. Snakk med de du kjøpte det av, og send det inn så de får se på det..

Lenke til kommentar

I tillfelle at jeg ikke lastet ned 100% fungerende drivere, kan du sende meg en link slik at je får den perfekte driver.

-Sapphire radeon X800 (pci-ex)

-XP professionale

-service pack 1 (hørdt at 2 fungerer dårlig)

Kan du skrive hvordan du slår av VPU Recover sakern???

Lenke til kommentar

Sorry - satt og spilte Guild Wars, så mailen ble ikke lest.

ATIs egne drivere til grafikkort finner du her: https://support.ati.com/ics/support/default...dge&folderID=27

Omega-driverne, som er basert på ATIs drivere, men er tilpasset og tweaket en del (og er bedre for spilling, sies det) finner du her: http://www.omegadrivers.net/

NB! Dersom du installerer nye drivere kan det ofte være en fordel å renske opp i gammalt ræl ved å bruke DriverCleaner, som du finner her: http://www.drivercleaner.net/

VPU-recover kan uansett driver skrus av ved å høyreklikke på skrivebordet, velge Properties, deretter settings, og så Advanced. På VPU recover arkfanen kan du så skru av VPU Recover. Har aldri funket skikkelig på noen av de Radeon kortene jeg har hatt, i alle fall (R9600XT og R9800 Pro).

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg gjorde det du sa Aetius. Det tter den ut til wondows ijenn og så blir alt klikk!!!

kom ingen flere feilmeldinger men maskinen slår seg av i stede, eller de

Har du ingen andre forslag???

Tror du at jeg må ha service pack 2 for at driverne til grafikkortet skal funke normalt? Jeg mener jeg leste nokko om det ein gang... er ikke helt sikker da!!!

Kom med flere tips...før jeg henter balltreet og rasserer maskinen min totalt

Jeg er litt redd for at det kan være noe galt med hovedkortet mitt også... Det funka så rart når jeg starter maskinen osv. Spesiellt når jeg nettopp hadde settet den sammen så plagdes jeg med å få start på maskina.

hovedkortet: EPoX EP-9NPAJ, nForce4, Socket-939 ATX, 4xSATA/ATA, GbLAN, DDR, PCI-Ex16

Ram: Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched ValueRAM 512MB

Strømforsjyning: NorthQ Strømforsyning Silent 400W NQ 4001 - ATX 400W, 120mm Fan, 12-17dBA

prosessor: AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

Det skal jo være en BRA maskin.... men funker ikke på sitt 100 nei..

Jeg notterte strømforsjyningen i tillfelle det kan være for lite strøm til grafikkorte eller noe... jeg vet ikke helt... Jeg prøver bare å skaffe forslag... plz gi meg noen!!!!

Jeg har også tastatur som lyse blått...(tar kansje mye størm?) men tror ikke det.. :hmm:

Lenke til kommentar

Hm, vel, dersom du fremdeles har problemer, så kan det som du sier være at kortet ikke får nok strøm, men med den PSUen du har så tviler jeg på at dette er problemet. En annen mulighet er overoppheting. Har du prøvd om det går bedre å kjøre det med åpen sidedør?

Lenke til kommentar

Prøv å kjør en prime95 test,gir den feil så kan det være flere årsaker :

*Minneproblemer (memtest86 kan teste minnet).

*Spenningsproblemer fra psu (bruk et voltovervåkningsverktøy for å sjekke dette over tid eller i bios).

*For lite strøm til cpu, økes i bios hvis lavere enn normalt.

*Overoppheting av flere komponenter : HD, CPU, Skjermkort > Sørg for bedre kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...