wolfhero Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg kjøpte en siemens mobil i dag. Den var elendig. Treig som bare rakkern. Jeg angrer og vil ha pengene tilbake. Jeg gjorde avtale om 12 nye mnd bindning. Kan jeg få pengen tilbake? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 kort sagt: NEI begrunnelse: angretten komme kun til anvendelse i andre omsetendigheter enn fast utsalgssted. Lenke til kommentar
wolfhero Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 hva kan jeg gjøre da? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 du kan jo klage på det, men ikke automatisk kreve heving. hvilken mobil er dette? Lenke til kommentar
wolfhero Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 sf65 den var utrolig treig. Klarer ikke henge med på meldingsskriving. når man kommer ut i meldingen stopper den nesten opp. trodde det var noe galt med min men den høyeste karakteren jeg så den fikk på nettet var 3. Mannen på butikken anbefalte den på det sterkeste. Utrolig bra sa han. Den får slakt på forum. T9 ordboken går det ikke legge inn nye ord. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 du kan jo prøve deg med at han i butikken ga deg feil info, og be om å få en annen mobil i stedet, men i utgangspunktet har du ingen angrefrist på mobil som er kjøpt i butikk. Lenke til kommentar
genser Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Man kan forsåvidt beskrive dette som en mangel. Har selger fortalt deg at dette er en rask mobil eller at den er god til å skrive SMS? Hvis ja, og den ikke er det, foreligger det altså en mangel i forhold til salgsbeskrivelsen. Da dette er et problem som ikke kan rettes (om det er slik at alle SF65 er trege altså) har du da krav på pengene tilbake. Dette er i hvert fall hvordan jeg tolker det. Denne er feilpostet, og flyttes til Forhandlere og Verksteder. Tenk over plasseringen neste gang Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Man kan forsåvidt beskrive dette som en mangel. Har selger fortalt deg at dette er en rask mobil eller at den er god til å skrive SMS? Hvis ja, og den ikke er det, foreligger det altså en mangel i forhold til salgsbeskrivelsen. Da dette er et problem som ikke kan rettes (om det er slik at alle SF65 er trege altså) har du da krav på pengene tilbake. Dette er i hvert fall hvordan jeg tolker det. Denne er feilpostet, og flyttes til Forhandlere og Verksteder. Tenk over plasseringen neste gang stemmer Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Hvis mobilen faktisk er ubrukelig til SMS, er ikke feilen uvesentlig. Da kan du heve kjøpet. (Forutsatt at dette er en feil ved alle mobiler av samme modell, ellers kan f.eks. omlevering være aktuelt.) Merk at hvis det er en feil ved alle eksemplarer av en varetype, f.eks. en mobilmodell, kan selger som hovedregel ikke møte et mangelskrav med krav om å "omlevere" med en annen, evt. "bedre" modell. Edit: Typo. Endret 5. juni 2005 av Nagel Lenke til kommentar
geirandreo Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Kan jo samme slengen bare nevne at Elkjøp ved Østfoldhallen opererer med 30 full retur rett på mobil uten abn. Dette er en glimrende mulighet for uttesting av mobiler. Anbefaler forøvrig ikke Elkjøp ! De tar betalf for reparasjoner i garanti tiden ! ring meg om du ikke tror meg ! Saken er meldt TV2, FBI og forbrukerrådet. *Unødvendige tegn fjernet* Endret 5. juni 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Kan jo samme slengen bare nevne at Elkjøp ved Østfoldhallen opererer med 30 full retur rett på mobil uten abn. Dette er en glimrende mulighet for uttesting av mobiler. Anbefaler forøvrig ikke Elkjøp! De tar betalf for reparasjoner i garanti tiden! ring meg om du ikke tror meg! Saken er meldt TV2, FBI og forbrukerrådet. De tar da ikke betalt for en garantisak, det er jo kun hvis det er andre ting de får regning fra verkstedet og du må betale den! 30 dagers full returrett på mobiler ja, men da er det veldig viktig å ta vare på _ALT_ *Unødvendige tegn fjernet* Endret 5. juni 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
geirandreo Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Jeg leverte en DVD brenner som ikke lenger fungerte, testet mitt eget utstyr=ok. Hentet DVD brenneren og fikk regning på 150,- fordi de ikke kunne finne feil på den. Nå har jeg levert den et annet sted, og der fant de feilen !!!, som god service slapp jeg å betale der, SLÅ DEN! Hvem måtte betale i garanti tiden sa du ? For retur rett, så er det vel ikke så vanskelig å ta vare på alt, du skal jo tross alt bare låne varene 29 dager,,,, og det skjersom regel noe med prisene også, slik at du kan gjøre et enda bedre kjøp. Elkjøp er forresten ikke så populære hos forbrukerrådet; men godt kjent for sin heller tvilsomme behandling av garantisaker ved service. Dette er noe å tenke på når en handler billig. Prøv hos Elkjøp, handle over nett, Expert eller tilsvarende kjeder man har et godt forhold til. *Unødvendige tegn fjernet* Endret 5. juni 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Kan jo samme slengen bare nevne at Elkjøp ved Østfoldhallen opererer med 30 full retur rett på mobil uten abn. Dette er en glimrende mulighet for uttesting av mobiler. Anbefaler forøvrig ikke Elkjøp! De tar betalf for reparasjoner i garanti tiden! ring meg om du ikke tror meg! Saken er meldt TV2, FBI og forbrukerrådet. De tar da ikke betalt for en garantisak, det er jo kun hvis det er andre ting de får regning fra verkstedet og du må betale den! 30 dagers full returrett på mobiler ja, men da er det veldig viktig å ta vare på _ALT_ misbruker du muligheten tror jeg du blir nektet muligheten senere *Unødvendige tegn fjernet* Endret 5. juni 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
geirandreo Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Spørs vel hvor lenge 30 dageren holder. Elkjøp eller andre for den sak skyld kan ikke kreve personopplysninger ved kontant kjøp ! Lite moralsk ? det kan noen kanskje si, men med den behandlingen man får ved service glemmer man fort den. Er man ikke fornøyd, så er man ikke fornøyd! Kjeden er den store overmakten og behøver dermed ikke ha god service, eller tiltro til sine kunder. Jeg og flere med meg har fått oppleve dette, hovedsaklig fordi kjeden tolker kjøpslov på sin egen måte. Derfor er de også ofte i konflikt med forbrukerråd o.l Beklager, det er bare slik det er. Endret 5. juni 2005 av geirandreo Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Jeg leverte en DVD brenner som ikke lenger fungerte, testet mitt eget utstyr=ok. Hentet DVD brenneren og fikk regning på 150,- fordi de ikke kunne finne feil på den. Nå har jeg levert den et annet sted, og der fant de feilen!, som god service slapp jeg å betale der, SLÅ DEN! Hvem måtte betale i garanti tiden sa du? For retur rett, så er det vel ikke så vanskelig å ta vare på alt, du skal jo tross alt bare låne varene 29 dager, og det skjersom regel noe med prisene også, slik at du kan gjøre et enda bedre kjøp.Elkjøp er forresten ikke så populære hos forbrukerrådet; men godt kjent for sin heller tvilsomme behandling av garantisaker ved service. Dette er noe å tenke på når en handler billig. Prøv hos Elkjøp, handle over nett, Expert eller tilsvarende kjeder man har et godt forhold til. *Unødvendige tegn fjernet* det at du godtok gebyret sier mer om deg enn dem. Var den innenfor garanti så krever du å ikke betale det, ikke med mindre de kan avgjøre at du er skyld. Fant de andre feilen, så lurer jeg på dette; hvorfor tok ikke du saken med butikksjefen? Endret 5. juni 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
geirandreo Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Etter slett behandling av daglig leder(butikksjef), så betaler man og går! Å diskutere med vedkommende var som å diskutere med politikere, vi har rett og overkjører deg !! Og for å få angitte DVD brenner til annen service, var jeg nødt til å betale for å få den med meg hjem. Når jeg først fikk regningen på 150,- ble det en runde med ansvarlig på service, dagen etter ble det en diskusjon med en meget arrogant butikksjef. Jeg er ikke den som gir meg i slike tilfeller, noen ganger må man se seg slått av overmakten for å komme videre med saken! Forøvrig var ikke butikksjef interessert i hva jeg hadde gjort med brenneren etter at jeg hentet den. Det sier kanskje litt mer om butikksjefen en kunden ?? Selv sitter jeg som kvalitets sjef i en annen bedrift og godtar slett ikke hva som helst. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 neeeh...sier mer om hvor mye som skal til for at vi (merk!) ærlige kunder skal bli trodd. Elkjøp,Compuytercity og lefdal har meg opp etter halsen, men det er fordi jeg aldri gir meg når jeg har rett. rart hvor god tid man har når man bare jobber litt med saken Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg leverte en DVD brenner som ikke lenger fungerte, testet mitt eget utstyr=ok. Hentet DVD brenneren og fikk regning på 150,- fordi de ikke kunne finne feil på den. Nå har jeg levert den et annet sted, og der fant de feilen!, som god service slapp jeg å betale der, SLÅ DEN! Hvem måtte betale i garanti tiden sa du? For retur rett, så er det vel ikke så vanskelig å ta vare på alt, du skal jo tross alt bare låne varene 29 dager, og det skjersom regel noe med prisene også, slik at du kan gjøre et enda bedre kjøp.Elkjøp er forresten ikke så populære hos forbrukerrådet; men godt kjent for sin heller tvilsomme behandling av garantisaker ved service. Dette er noe å tenke på når en handler billig. Prøv hos Elkjøp, handle over nett, Expert eller tilsvarende kjeder man har et godt forhold til. *Unødvendige tegn fjernet* det at du godtok gebyret sier mer om deg enn dem. Var den innenfor garanti så krever du å ikke betale det, ikke med mindre de kan avgjøre at du er skyld. Fant de andre feilen, så lurer jeg på dette; hvorfor tok ikke du saken med butikksjefen? Gebyret må man nok betale for å få ut varen, men det får du enkelt og greit tilbakebetalt, med renter, når et annet verksted dekket servicen på garantien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå