Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Plugg til cat6 kabel (finnes det?)

Anbefalte innlegg

Har akkurat lagt opp noen cat6 tp kabler, men når jeg skulle sette plugg (rj45) på dem var kabelen for tykk til at den passa i pluggen. Grunnen til dette er at det er en plastsak inni kabelen som skiller lederne, dermed blir den litt tykkere.

Har leita litt rundt, men alle pluggene jeg har kommet over er like store og dermed passer de ikke til cat 6. Noen som vet om det i det hele tatt finnes sånne plugger og i såfall hvor dem kan skaffes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det cat 6 install cabel. eller cat 6 patch kabel. hadde samme problemet. Viste seg at install kabelen ikker er beregnet for rj45 plugger men terminering i hun plugger for veggmontering. (naboen min som fikset det for meg, han driver med proff instalasjon på bedriftsmarkedet) fikk en slik plugg av han. Funket da.

Lenke til kommentar

Kabelen er uskjerma så da er det vel vanlig patchekabel... Jeg klarte å feste et par plugger, men det ble litt jalla (splitta opp litt av isolasjonen for å ta ut plasten inni). Funker jo forsåvidt greit nok det. Men syns det er rart hvis det ikke selges noe sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...