Josefin Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg fikk en splitter ny Canon EOS 300D til bursdagen min 1.juni. Jeg merker at det er veldig mye å lære og at det faktisk er vanskelig å få bra bilder! Jeg har lyst til å få litt tips og forslag og meninger på minne aller første bilder! tusen takk for hjelp! =) Lenke til kommentar
SoloNo Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Bildet ditt er blitt litt for lyst og du mister en del av dybden i det. Prøv å benytt deg av lysføleren?. Først når det er solskinn så kan du sette blenderen (f) til feks 8-11 og lukketiden mellom 250-400 litt avhengig av hvor mye lys som kommer til Hesten tenker jeg f8 og 350 ville være bra så ville bildet bli veldig bra Det var dette du tenkte på ikke sant? Er selv ny med kamera, har bare hatt 300D i ca 2-3 mnd nå. Vel brukt allerede!! Anders Lenke til kommentar
PGylder Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Prøv å benytt deg av lysføleren?. En fin måte å prøve seg frem på er å sette kameraet til auto og ta utgangspunkt i hva det forteller deg. Sett det så på manuell og redusere/øke blendertrinn, lukker osv. Tror du kan lære mye av dette! Per Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå