Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

4-kanalsforsterker til to SS TR 6,5"kompsett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rent sammenlignigsmessig på papiret er det ikke tvil om at RF T8004 blir en smule pinglete opp mot TR500/4.

Begge er knallgode forsterkere med massevis av strømreserver men skal du ta den helt ut så ville jeg personlig gått for TR500/4'en.

Jeg ville også sjekka med Fleischers Autodesign for tilbud på en TO3-4.150.

Musical Transparency har også noen spennende forsterkere fra Italia; Celestra.

Dette er alle forsterkere som river skinnet av pølsa, ingen tvil om det. Håper bygginga av anlegget står i stil også. Har du dempa bilen behørig montro?

Hvis ikke ville jeg faktisk gått for en TRA 960.4 eller TRA 680.4, dempematter àla Accumat, BrownBread og Dynamat for etpar tusinger og fått en totalt skranglefri bil.

Tør love deg at selv TRA 680.4 vil gi mer enn nok guffe til å gi trøkk i elementene. Du kan jo høre med forhandler hva han har å si om dette også :)

Lenke til kommentar

hei,jeg bruker to frontsett i vær dør av type tarntulla6.5 til soundstream,de blir matet av en boss rip 896 til 3000 kr.det fungerer uten problem.bruk sub til å lage trykk i bilen.bilde ligger på "show your car".

Lenke til kommentar

Hei, hva med denne? Denne rockford forsterkern har samme specs som soundstreams sin tra 500.4 og fortsatt lavere pris. Men jeg må si tra'en har utseendet med seg :) Tenk å ha den liggende på hattehylla! :love:Hvilken av disse forsterkerne gir best kvalitet på lyden?

Blir det overkill å kjøpe denne til subbene (2 x VGW-12)

De koster jo tross alt bare 7.5k på megabillig i motsetning til 12k i norge!

Hvordan vurderer dere den opp mot Dynabel BF4501, som koster 3000 spenn mindre?

Mange spørsmål her, håper dere kan svare på alle! :blush:

Lenke til kommentar

Har du fått med deg det jeg skrev om demping eller ;)

Vil nok tro at TR500/4 er et hestehode foran lydkvalitetsmessig, men ha i bakhodet at dette du her tenker på krever en dynamo på ca 150A om du skal dra på for fullt med alt sammen og fortsatt ha kontroll.

Et Odyssey PC1700 eller større vil nok også kreves. Det hjelper ikke med allverdens store forsterkere om en ikke kan fore dem med strøm.

Om du har demping og strømressusrser under kontroll ville jeg gått for følgende:

TR500/4 eller TRU TO3-4.150 til komponentsettene.

Tarantula TRA 1400.2 til subene.

I tillegg kommer jo kabler, sikring og gjerne en powerplant.

Handler du alt på ett sted får du sikkert god rabatt og monteringshjelp.

Kan du ikke stille opp med bilen hos forhandler får du sikkert haugevis med tips og råd :) En annen ting er at du med utstyr kjøpt i Norge kan stille i konkurranser og det burdte du absolutt gjøre med de komponentene du har der :thumbup:

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
Hei, hva med denne? Denne rockford forsterkern har samme specs som soundstreams sin tra 500.4 og fortsatt lavere pris. Men jeg må si tra'en har utseendet med seg :) Tenk å ha den liggende på hattehylla! :love:Hvilken av disse forsterkerne gir best kvalitet på lyden?

Blir det overkill å kjøpe denne til subbene (2 x VGW-12)

De koster jo tross alt bare 7.5k på megabillig i motsetning til 12k i norge!

Hvordan vurderer dere den opp mot Dynabel BF4501, som koster 3000 spenn mindre?

Mange spørsmål her, håper dere kan svare på alle! :blush:

For å gjøre det helt klart: Specs sier svært lite om hvordan forsterkeren låter. Hvertfall specs som jeg velger å kalle "katalogspecs". Disse er egentlig helt unyttige.

Jeg vil helt klart anbefale deg å handle av en Norsk forhandler, uansett merke du velger å handle. Da vil du stille vesentlig sterkere ved eventuelle problemer. Skulle du handle SS stiller vi selvsagt opp om det skulle være trøbbel med produktet, om det er kjøpt i Norge. Kjøper du av megabillig, få du ingen support av oss, og vi kan heller ikke garrantere for at produktet er ekte eller nytt. Megabillig ser selvsagt fristende ut, men jeg har hørt om flere tilfeller som helt klart motsier det som står på megabillig sine websider når det kommer til bl.a reklamasjon.

Jeg ville anbefalt deg å kikke litt nærmere på SS sin Michelangelo serie. Disse forsterkerne er noen skikkelige råskinn. En forhandler testet nettopp monoblokken SMA1-700 som koster 4190,- veil opp mot en konkurrenrende forsterker han hadde på lager til ca 13.000,- og SMA'en spilte fletta av denne dyre konkurrenten.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar

Vil nok tro at TR500/4 er et hestehode foran lydkvalitetsmessig, men ha i bakhodet at dette du her tenker på krever en dynamo på ca 150A om du skal dra på for fullt med alt sammen og fortsatt ha kontroll.

TRA500/4 eller TRU TO3-4.150 til komponentsettene.

Tarantula TRA 1400.2 til subene.

Husk det Yngve at det ikke finnes noen forsterker som heter TRA500/4. TR500/4 er en forsterker. Det nærmeste man finner i TRA serien er TRA680.4.

TRA og TR er to vidt forskjellige forsterkerserier. TR er ikke lenger en del av SS sitt standard sortement, men nå endel av LOS og er i samme familie som SMA og LW, og vil således ikke kunne kjøpes fra nettbutikker lenger (så fremt dem ikke har noe lager fra før det ble et LOS produkt).

mvh

Glenn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...