Gå til innhold

Vred på TT Bigwater-settet!


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte, i likhet med mange av dere andre her, ett slikt sett fra PS-Data den 27. desember 2004 (juletilbud). Mottok mitt sett 16. mars, greit nok, men jeg fikk det iallefall.

 

Etter å ha testet settet for lekkasje, montert, prøvekjørt, var jeg ok fornøyd med å få redusert støynivået på min maskin, samt opprettholdt en grei kjøling.

Dette viste seg imidlertid ikke å vare... Etter ca 1 mnd begynte temperaturene å fly i været og PCen begynte å ule og bære seg, viste det seg at pumpa hadde tatt kvelden. Etter intens feilsøking med sjekking av molexer, spenninger o.l., måtte jeg bare konkludere med at denne mest sannsynlig hadde en svakhet ved levering, og derfor måtte sendes i retur.

 

Jeg mottok ett nytt sett fra PSData etter 2 dager fra jeg klagde (god service!), og monterte settet i slutten av april. Nok en gang fungerte alt og jeg var fornøyd.

 

Gleden viste seg nok en gang å være kortvarig; idag, klokken 17:53 tok den nye pumpa kvelden... Jeg har sjekket med multimeter, og ingen av spenningene er for høye --Jeg har finjustert PSU til å være mest mulig nøyaktig v.h.a. potensiometerne bak på PSU.

 

Så nå er jeg mildt sagt gæærn, og ja, jeg vet dette settet var billig, og nei, jeg hadde heller ikke forventa meg noen overlegen kjøleevne, det var mest kun for støyreduksjon.

- Så da blir det en ny runde med PSData på mandag og aldri mer BigWater-settet fra TT (iallefall ikke før de bytter pumpe, ser med skrekk på BigWater SE-settet (vist på Computex) som benytter samme pumpa :cry: )

 

Noen andre som har hatt lignende erfaringer med dette settet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke de som opplever lekkasje, med ødelagt skjermkort som resultat,

har du jo vært heldig. ( hell i uhell ) PSData kan vel ikke gjøre annt enn å

gi deg ny pumpe.

Lurer på om noen har sendt noen mail til Termaltake. Hva de sier om

driftsproblemene med dette settet. Kan ikke være god reklame dette med

så mange med problemer.

Lenke til kommentar

Da er det veldig enkelt. Gi f'en i å kjøp settet...jeg har 0 problemer med mitt..folk jeg kjenner har også kjørt det LENGE..0 problem! Er et sett til 600 kr. Veldig billig, og kvalitet deretter! Om så kan man bare kjøpe en ny pumpe ved siden av! Men men. Dagens visdomsord fra meg..hehe :p

Lenke til kommentar

Til alle av dere som sier at det er så dårlig kvalitet osv.; jeg har aldri sagt at dette er noe überbra, 5000 kroners sett, jeg sa at det eneste kravet jeg stilte til dette settet var at det var mer støysvakt enn min daværende kjøleløsning som var en Swiftec kobberblokk og en 80x80x38mm Delta-vifte...

 

Jeg får ringe til PSData og høre med de på mandag... Se om de sender meg noe annet i stedet. De får jo uansett kreditert alt fra TT.

Lenke til kommentar
Til alle av dere som sier at det er så dårlig kvalitet osv.; jeg har aldri sagt at dette er noe überbra, 5000 kroners sett, jeg sa at det eneste kravet jeg stilte til dette settet var at det var mer støysvakt enn min daværende kjøleløsning som var en Swiftec kobberblokk og en 80x80x38mm Delta-vifte...

 

Jeg får ringe til PSData og høre med de på mandag... Se om de sender meg noe annet i stedet. De får jo uansett kreditert alt fra TT.

Jepp, skjønte dette. Har ingen store forventinger selv, bare at det blir roligere enn før (boxed kjøler :blush: ). Jeg synes det bare er litt rart at så mange har problemer med denne pumpa i dette settet.

 

Får håpe du får noe fint fra TT istedet for dette settet da, om det er mulig!

Lenke til kommentar
Det er vel ikke værre enn og kjøpe en ny pumpe? (Ikke BW.)

Ser ikke helt problemet med dette jeg heller...

her går det jo på prinsipp at saker skal holde, og hvis det ikke holder skal man ikke få unødvendige utgifter av egen lomme .

Riktig, og med tanke på at jeg må betale returfrakt for 2stk sett nå, ønsker jeg å få kompensasjon for dette. No hard feelings mot PSData, men det er grenser for hvor dårlig en vare kan være uten at det skal være skadelidende mot butikken som faktisk selger det.

 

Idet en butikk tar inn en vare i sitt sortiment, er butikken også i det øyeblikk ansvarlig for at det opprettholdes en service, returordning av det produktet. Og når det er såpass graverende feil på ett produkt, synes jeg det ikke er mer enn rett og rimelig at dette vil bli kompensert for; spesielt med tanke på egne utlegg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...