Gå til innhold

Har DU stille luftkjøling? Forklar meg hvordan..! :-)

mbst

Anbefalte innlegg

Kjøp deg NoiceControl "Magic Fleece" matter.... Jeg fikk mine i dag... Bestillte 4 stk matter a 40*40 cm

og det holdt til mitt chieftec midi Tower.....

Nå hører du nesten ikke cpu vifta mi på full guffe (Tt Vulcano 7+)og den BRÅKER mye da.....(den står jo på LOW ellers da og da er den lyd løs) Det eneste jeg hører nå er er Enermax vifta som står forran HDD... Der skal jeg skjere vekk "gitteret" i toweret og sette på filter... som igjen tar vekk litt støy... Har ellers Papst vifter i kabinettet...

NoiceControl "Magic Fleece" ANBEFALES !!!!!! :smile:

Chieftec Midi Dragon (Lilla)

Asus A7V 133

Amd XP1800+

Tt Vulcano 7+ (39 idle 42 load)3300Rpm

512 Sdram

40Gb + 60Gb

Abit Siluro Gf4 64ddr

Tt Hardcanon II

3 stk papstvifter

Zalman Chipset m/Papst vifte (29 grader)

17"

[ Denne Melding var redigert av: SunnyBoy på 2002-07-19 17:43 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-19 17:01, NetFinity skrev:

Planlegger å gjøre et forsøk på å få roet ned min western 120GB 7200rpm, tenkte å lage noe slik av gamle sponplater jeg hadde liggende som er 22mm.

01.jpg

Sidene skal også være kapslet inn og jeg vurderte å kle hele insidene med støydempingsmatter. Harddisken er det eneste som lager støy i maskinen min. (Har kun enermax 120mm på 14dB og strømforsyningen)

Noen ideer om dette? vil det gå?

Hva med å legge viftene lenger inn i tunnellen? Eventuelt inne bak en vegg. Da får du også dempet suset fra dem!

Lufta vil uansett suges gjennom.

:smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-19 17:45, mbst skrev:

Hva med å legge viftene lenger inn i tunnellen? Eventuelt inne bak en vegg. Da får du også dempet suset fra dem!

Lufta vil uansett suges gjennom.

:smile:

Det var faktiskt en veldig god idé! Da kan det kjøres på med litt høyere RPM uten at støynivået forringes, og desto bedre kjøling til HD.

Til Anders: god idé du også hadde, men jeg har avlagt ed om at jeg IKKE skal kjøpe så mye som en ide-kabel til maskinen mer i år :grin: har brukt sikkert 20000 på noen få måneder...

Men ellers, hva vil være best? om viftene suger eller blåser, eller en av hver?

Vil dette være tilstrekelig kjøling for en Western i sommervarmen? Den kapsles jo en god del inn.

Takker for svar! (Beklager om jeg har fått denne tråden litt off-topic, burde kansje heller ha laget en ny tråd)

[ Denne Melding var redigert av: NetFinity på 2002-07-19 17:56 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...