Beethoven Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Hei. Jeg driver å lager meg et lite mini forum i PHP/MySQL. Men, jeg skal skrive ned vedkommende som skrev den siste posten, da blir alt sortert helt feil! Aner ikke hvorfor. Det ser slik ut: http://www.rexregis.org/rexiforum/ og kilde koden er slik: http://norskwebforum.no/pastebin/964 Håper på at noen kan hjelpe meg. Takk! Lenke til kommentar
LoS Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Skjønner ikke helt hva du mener, men det kan være at du ikke har noen order by clause på den spørringen som sjekker. Kan jo være kjekt å bruker ORDER BY postid DESC LIMIT 1 eller noe lignende. Forøvrig er det videre usmart å ha spørringer inni loopene, tar jeg ikke helt feil blir det vel en 20 spørringer bare på å vise de siste 10 trådene etter hverandre. Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Det jeg mener er at på "Siste innlegg" så blir alt feil. Ingen ting stemmer. Det er rett og slett satt opp feil. Det står at siste person som skrev i asf var test. Men det er null svar der! Så det stemmer ikke . Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) Det blir vel $siste = mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT of FROM rexiforum_posts WHERE postid='$b[topicid]' ORDER BY postid DESC LIMIT 1")); eller noe lignende det. Edit: Raden het visst postid, ikke id. Endret 4. juni 2005 av Prodigy_ Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 LoS, hvordan skal jeg gjøre det da? Hvis jeg ikke kan ha spørringene i løkken? Uansett, det funker enda ikke Prodigy... Lenke til kommentar
LoS Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Hvis jeg skulle ha gjort dette selv så hadde jeg lag til +1 på ett feil i tabellen til emnet hvor det sto hvor mange svar som var lagt til, slik at det er statiskt, skal du fjerne innlegg fra ett administrasjonspanel så blir det bare å gjøre -1 per innlegg. Jeg hadde også mest sannsynlig lagt til ett felt med id'en til personen som svarte sist og kjørt en join for å finne brukernavnet hans. Vet ikke helt hvor forståelig det var, men kan prøve å gi ett eksempel. SELECT a.id, a.title, a.answers, a.reads, a.started, a.lastpostid, b.username FROM topictable AS a LEFT JOIN usertable AS b ON a.lastpostid = b.id ORDER BY a.id LIMIT 20 Så får du så og si samme resultatet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå