Camron Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 En kamerat av meg har to pc'r kobblet til router og internett, og prøver å dra over filer fra en pc til den andre men får feilmelding. La oss kalle den ene pc'n Bob. Feilmelding: Bob er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt admin av denne serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser. Hva er galt, og hvordan fikse det? Om feilpostet, bes moderatr å flytte den til riktig sted Takk Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Mye å sjekke her: - Kan du pinge BOB? - Kan du pinge ip adressen på BOB? - Har BOB noen delte ressurser? - Har BOB firewall påskrudd? - Er dere i samme workgroup (skulle ikke ha så mye å si)? - Har du brukernavn og passord på BOB? - Får du kontakt med BOB hvis du slår opp IP adressen istedenfor navnet? Si fra hvis du trenger forklaring på noen av punktene over. Endret 5. juni 2005 av gutorms Lenke til kommentar
Camron Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Hva mener du med "pinge"? Hvordan gjør man dette? BOB kan overføre filer som den andre pc'n deler, men den andre pc'n kan ikke overføre filer som BOB deler.. Og jeg tror BOB har passord og brukernavn... Jeg skal be han sjekke når jeg får tak i han.. Endret 5. juni 2005 av Camron Lenke til kommentar
Håkon03 Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Hadde samme problem, ble løst på følgende måte: Problemet ligger i brannmuren som har stengt porter. På min var den innstillt på 137-139, den skal stå på 135-139. Dette finner du på avanserte innstillinger/unntak på Wireless i brannmuren Fant det på forumet her for en stund siden under deling av filer på nettverk Har ikke linken, men håper dette hjelper Lenke til kommentar
Camron Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Ok takk! Skal si det til han.. Han finner ikke noe om stengte porter i innstillingene, han bruker norton brannmur... Noen som kan forklare bedre hvor han skal sjekke? Eller, det er vel egentlig brannmuren i routeren han skal sjekke det i? Endret 5. juni 2005 av Camron Lenke til kommentar
Camron Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Her er printscreen fra feilmelding og alle instillinger: Hadde ikke tid til å resize så sorry.. Noen som ser en feil her? Endret 5. juni 2005 av Camron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå