AVF_Kokken Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Hitachi skal levere vannkjølt bærbar i høst og kommer med følgende uttalelse 'Hitachi selv erkjenner at vannavkjøling ikke er en mer effektiv metode enn luftkjøling' se: http://www.nettavisen.no/servlets/page?sec...n=9&item=224083 Tja... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Det gjelder jo bærbart da. Det er jo ingen tvil om ar vannkjøling av stasjonære er ekstremt mye mer effektivt enn luftkjøling. Lenke til kommentar
trenchypost Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Det er helt riktig det, de nyeste elementene (SLK800,AX7) med de mest ekstreme viftene overgår moderat vannkjøling faktisk. Riktignok på bekostning av et bra høyt støynivå, men de er mer effektive. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Quote: Den 2002-07-19 11:17, trenchypost skrev:Det er helt riktig det, de nyeste elementene (SLK800,AX7) med de mest ekstreme viftene overgår moderat vannkjøling faktisk. Riktignok på bekostning av et bra høyt støynivå, men de er mer effektive. Du vil få et stort problem med å putte en SLK800 i en bærbar :wink: Når det kommer til stasjonære, vel vannkjøling er bedre uten tvil. Ikke noe poeng i å ta den debatten engang. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Også er det mye mer stillegående da. ivertfall på stasjonære der du kan sette vannpumpe og lignende langt unna PC'n, evt. i ett annet rom. Lenke til kommentar
trenchypost Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Greit Anders, jeg får legge meg flat for at det gjaldt bærbare, skumleste glatt forbi det delen =) Når det gjelder at ikke SLK800 gir en bedre C/W en vannkjøling i visse tilfeller vil jeg motstride. Testet mot CPU Simulator, har SLK800 slått middels bra vannoppsett. Ikke misforstå, jeg skjønner jo at maze3 eller gemini og et bra radiatoranlegg slår hva som helst innen luftkjøling. Det er jo bare å se på heatsink rankings på overclockers.com. De beste luftløsningene slår de dårligste vannkjølingsløsningene. Lenke til kommentar
Tigern73 Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Jeg tror de snakker om effekt brukt for å fjerne varme ikke om vannkjøling er bedre eller dårligere enn luftkjøling. Når det gjelder bærbare så er målet å bruke minst mulig effekt. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Quote: Den 2002-07-19 12:06, trenchypost skrev: Det er jo bare å se på heatsink rankings på overclockers.com. De beste luftløsningene slår de dårligste vannkjølingsløsningene. ok, jeg gir meg :smile: [ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-07-19 12:50 ] Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Hei, Se gjerne vår artikkel her: http://www.barbara.no/nyheter/mars/170302.html Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Vannkjøling er vel fysikalsk sett mindre effektiv enn luftkjøling? Du bruker et system med tap for å transportere varmen bort, hvor varmen i PRINSIPPET må avledes med samme teknikk som luftkjøling? Det beste ville vel være å ha en bedre varmeleder (kobber, aluminium?) som var direkte koblet til cpu og distribuerte varmen over et stort areal som kunne avkjøles direkte eller vha vifte? mvh Knut Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Hei! Inne i min bærbare så er det heatpipes(tror jeg det heter). Er dette vannkjøling, eller er det noe annet? Takker for svar. ––––––––––––––––––––––––––––– Og Herr Sourouri. Når kommer testen av den Powerbooken dere skulle teste? Lenke til kommentar
lerun Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Hei, Heat pipes er kobberrør som transporterer varmen bort fra prossessor og gpu til hvor vifta befinner seg. Lerun Lenke til kommentar
lerun Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Obs, tok feil der. Ser ut som det er et lukket system basert på væskeavkjøling. Se : http://www.heatpipe.com/heatpipes.htm for mer info Lerun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå