Stig-Arne Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 mitt MSI K8N Neo2 døde her forleden. Først begynte det med at maskinen restartet og ble hengende akkurat i det jeg skulle logge meg inn i windows. Så ble det bare verre og verre. Til slutt endte det opp med at PSU`en kuttet på automat sikringen 1 sekund etter jeg forsøkte å slå på. Så koblet jeg i fra alle disker, cd rommer, tok ut cpu, skjermkort og minne. Da kuttet ikke psu`en Satte i CPU`en, og da kuttet psu`en Så tok jeg ut hovedkortet, og tok meg en runde for å se etter vann (har vannkjøling) Men ingenting spor etter det. Men så la jeg merke til noen rare merker på hovedkortet rundt CPU Noen som kan fortelle med hva det der er? Er akkurat samme merke på oversiden av hovedkortet, på nøyaktig samme plass. Har forøvrig sedd slike merker noen andre plasser rundt hk også. Takk Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Huff hvis det der er hva jeg tror det er så er det ille. Ser veldig ut som skadde baner. Kunne du tatt et bedre bilde av skadene? Hvar hovedkortet sånn når du fikk det? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 er vanskelig å få noe bedre bilde.. Neida.. hovedkortet har vært i bruk noen mnd nå. men det rare er jo at jeg ikke har gjort noe med hovedkortet... Det ble montert når det var nytt helt til dette tullet skjedde. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) Tviler på at det som har skjedd der skjer helt uten videre, banene ser ut som om noen har tatt 60 i sandpapir og begynt og slipe på dem Kunne du posta noen flere bilder av de andre skadene rundt på kortet. Du har vell ikke husdyr eller noe da? Det hadde virkelig hjulpet med flere og bedre bilder. Endret 4. juni 2005 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) vel. ikke vet jeg.. noe muffens har skjedd.. men som sagt.. kortet har fungert stabilt i mange mnd og helt til dette har skjedd..' Men noe slikt som dette er vel neppe mulig å fikse? Endret 4. juni 2005 av Stig-Arne Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Det er jo litt vanskelig og se hva som "egentlig" har skjedd eller som skjer. Men hvis det er baner som har kortsluttet hverandre eller det er brudd i dem så går det an og fikse det "spørs litt da" . Men det er jævlig vanskelig når det er så smått. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 jaja... får vel strengt tatt bare gi opp det da.. har forøvrig bestillt meg ett nytt maken kort fra komplett til 521 kr.. så sånnsett er det jo ikke store tapet. så får jeg se hva jeg gjør, om jeg sender det inn eller bare gir faen i det. takker for hjelp Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Hmm - merker på begge sider av kortet, og PSU som kutter når CPU er koblet til. Kan det være mulig at CPU er kortsluttet og trekker veldig mye strøm på noen baner inne i kortet, som så blir veldig varmt. Merket noe spesiell lukt? Hvis denne teorien stemmer så bør du ikke puttte den CPUen i et annet HK. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 vel... jeg tror nokk ikke cpu`en er korsluttet, da disse merkene tyder på at noe har skjedd med banene. Sansynligvis kortslutning på banene.. men hvordan har jeg ingen anelse om. er heller ingen spesiell lukt. siden banene i hovedkortet sansynligvis er kortsluttet, så er de sansynligvis også smeltet i sammen og dermed gir kortslutning. får se når jeg får nytt kort. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 vel, nå er nytt hk i boks. Det kortet har de samme merkene som mitt gamle hadde. Og samme feil oppstår. Så frykter cpu er fucked. Skal montere alt inn i kabinettet for å teste. Fungerer det ikke da hiver jeg skiten og selger det nye hovedkortet.. Har på hånden en P4C 3.0 ghz sak.. så. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 de merkene tror jeg skal være der ifall det monters komponenter der.. det er bare loddetinn, og så lenge det ikke kommer borti hverandre (noe det ikke gjør) så gjør det ikke noe... hvilken socket er HK? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 ok, da kan jeg ikke bruke det.. (liker å spare penger på å kjøpe brukt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå