netphreak Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg har laget 2 retnigsbestemte WLAN antenner ut fra denne guiden: http://www.saunalahti.fi/elepal/antenna2.html Bruker antennene for å koble til en nabo. For å forhindre støy fra andre WLAN i nærheten (og kanskje microbølgeovner, hva vet jeg) er det en fordel å ha en så retningsbestemt antenne som mulig. Spørsmålet blir da som overskriften tilsier: Vil en lengre boks bli mere retningsbestemt enn en kort boks? Evt., tips til hvordan den blir mer retningsbestemt? P.S: Jeg vil ikke ha en parabol til på veggen... Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) Hvordan fungerer det du ha nå da? Men uten at jeg har peiling så tror jeg ikke det hjelper med lengre box. Men du bør vel gå utifra formelen på sia du fant. Lg function of tube diameter @ 2.45 GHz Endret 4. juni 2005 av taz Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg har signal på ca 50% Økte med 20% med cantenna på mottaker accesspunkt. Problemet er at jeg har kun 2 trådløse accesspunkt, så jeg får ikke sjekket hvor mye støy det er... Men noe må det være, for linja er fortsatt ustabil. Så min første ide er å luke bort så mye som mulig av denne støyen ved hjelp av så retningsbestemte som mulige antenner. Idè: Kobber er det best skjermende materiale mot radiobølger. Hva med å lage en litt større og en del lengre sylinder utenpå blikkboks antenna? Eller vil dette bare øke styrken på antenna? Hva med å lage denne sylinderen litt "kon", altså med ørlite mindre åpning i front enn bak? Eller kverker jeg signalet da? Kan visst for lite antenneteori. Tips til god litteratur? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 http://www.lincomatic.com/wireless/homebrewant.html Fungerer ikke akuratt nå så prøv den senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå