Gå til innhold

Vertikalgrep til 300D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordelen er at du kan holder kameraet vertikalt og ha enkel tilgang til utløseren og fingerhjulet. Noen bruker det fordi det blir stødigere med ekstra vekt. Batterilevetiden er mest et bonus, du kan jo uansett ta med deg et ekstra batteri eller to.

Lenke til kommentar
Fordelen er at du kan holder kameraet vertikalt og ha enkel tilgang til utløseren og fingerhjulet. Noen bruker det fordi det blir stødigere med ekstra vekt. Batterilevetiden er mest et bonus, du kan jo uansett ta med deg et ekstra batteri eller to.

Dette vet jeg, men jeg lurer på om ytelsen på noen måte blir bedre med 2 batterier.

RDW

Lenke til kommentar

vet før jeg fikk mitt 300d med vertikalgrep leste jeg litt om dette på dpreview, og det var dem som mente på at kameraet ga mye bedre respons med 2 batterier i enn med ett. Har kun brukt mitt med verikalgrepet, så vet ikke helt om jeg kan gå god for dette.

Men vertikalgrepet er i alle fulle fall å anbefale, kameraet blir mer stødig og bedre å holde i, samt at det er enklere å ta vertikalbilder med eget hjul og utløser, og så trenger man aldri å lade, tar sikkert 2000 bilder på ei lading med 2 batterier,

Lenke til kommentar

Det blir ingen endring av kameraets spesifikasjoner.

Det er kun bedre batterikapasitet (du kan ha med det et par ekstra baterier istedetfor)

Kamera blir tyngre (å bære på en hel dag, men mye stødigere)

Du har de fleste eksponeringskontroller tilgjengelig (også utløser) i vertikalposisjon.

Brukte det på min 300 (i ett år), har det nå på mine 20D (skal forresten til rep/modifisering).

_____

Fytterakker'n så lite og lett kamera ble når jeg tok det av.

Endret av xST©NE2005
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...