Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverkskort enhet kan ikke starte (kode 10)?

Anbefalte innlegg

Akkurat satt inn ny Glacialtech vifte, og det viser seg at jeg har fått mye problemer i ettertid med den operasjon der.

Er snakk om ett integrert VIA Rhine 2 Fast Ethernet Adapter.

USB'en tuller også. Bruker en Logitech USB laser mus, men det virker ikke som om den får noe kontakt med pc'en, iallefall ikke før jeg har røska ut kontakten og satt den inn igjen. Da lyser musa. Men da må jeg jo restarte for at den skal virke igjen... og sånn fortsetter det.

Dette fikk jeg i støtte & hjelp:

"Kode 10

Hvis enheten har en FailReasonString-verdi i maskinvarenøkkelen, vises denne strengen som feilmeldingen. Driveren eller enumeratoren plasserer registerstrengverdien her. Hvis det ikke finnes en FailReasonString i maskinvarenøkkelen, får du denne feilmeldingen:

Denne enheten finnes ikke, fungerer ikke riktig eller har ikke alle driverne installert. (Kode 10)

Prøv å oppgradere enhetsdriverne for denne enheten.

Løsningsknapp: Oppdater driver

Kontroller at enheten er riktig tilkoblet datamaskinen for å løse denne feilkoden. Kontroller for eksempel at alle kabler er plugget inn og at alle kort er satt inn riktig. Oppdater enhetsdriveren som foreslått av løsningsknappen. Det kan hende at du også kan fjerne enheten og registrere den på nytt ved å bruke veiviseren for ny programvare."

Ikke finner jeg noen nye drivere på nett heller? :roll:

Alt av tips, ideér og innslag mottas!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 år senere...
Av en eller annen merklig grunn så var det noe tull inni Bios faktisk. Ikke vet jeg hvorfor.. :roll:

Takker iallefall for forslag! ;)

Ser jo av innlegget at dette er gammelt, men nå sitter jeg med akkurat samme problem som vedkommende gjorde. Derfor synes jeg det er veldig dumt at vedkommende bare skrev at det var noe tull inne i bios. Kanskje en beskrivelse av løsningen hadde vært en fordel...

Lenke til kommentar
Kanskje en beskrivelse av løsningen hadde vært en fordel...

Eller en beskrivelse av din situasjon? Byttet du Glacialtech vifte? Og har du fått feilkode 10 på nettverkskort? Beskriv ditt problem i egen tråd (både hva PCen består av og hva du gjorde før "samme" problem oppstod).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...