Gå til innhold

Ny DVD spiller: Pioneer eller Denon?

Anbefalte innlegg

Skal ha meg en ny DVD spiller til hjemmekinoen, og velget er mellom 2 produsenter, siden begge støtter DVD-audio og SACD.

De to jeg fremst har tenkt meg er enten Pioneers 668 og Denons 2910 spillere. Spillerene er ganske like, og har fått strålende kritikker. Den store forskjellen er vel at Denon har DVI utgang, mens begge har HDMI. Men prisforskjellen er ca 950,- i favør av Pioneer. Men for meg er bildet ganske viktig, og Denon sin er av litt nyere dato enn Pioneer, og utviklingen kan ha gjort at den har bedre bilde.

Det eneste minuset er at ingen av spillerene har mulighet til å sende DVD-audio eller SACD digitalt (Denon kan få det når den er godkjent via software oppgraddering). Men det er ikke så viktig enda, da min forsterker ikke kan ta imot dette. Men den bli sikkert byttet om en stund med en som kan det.

Så jeg kan ha mulighet til å legge inn litt mer penger å gå ett nivå opp til Pioneers 868i eller Denons 3910, som begge har iLink og, prisforskjellen der er kun 500,-, og selv om Pioneer er billigere, så er nok Denon det rette valget der med en bedre bilde krets.

Har noen av dere erfaringer å komme med? Har til nå holdt meg til Toshiba spillere som har meget bra bilder (er på min tredje spiller siden 98).

Linker:

Pioneer 668

Denon 2910

Pioneer 868

Denon 3910

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...