Caliber Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Hei. Sitter på en professional install av windows xp. Har satt av en 10gb-partisjon utelukkende til os, men har i det siste fått low discspace-meldingen nokså ofte. Det merkelige er at innholdet på disken er på til sammen rundt 6gb, mens disken viser gjennom min datamaskin -> egenskaper at det er rundt 100 mb igjen?! Hva er dette for noe tull, og hvordan kan jeg løse problemet? Lite keen på en full reinstall. 10gb til os burde da holde i massevis? Håper virkelig noen kan hjelpe meg her. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 trolig har du satt av ~4GB til system restore, evt en stappa full recycle bi, norton protected files eller andre tempkataloger av ymse slag (som temp internet files ++) holder en knapp på system restore; sett reservert plass til 1% eller slå den av for c: ...dette vil frigjøre diskplass Lenke til kommentar
sogkib10 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 hva skal du med en 10 gb hdd uansett? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Dette er bare helt sykt, jeg skjønner ikke hva so skjer! System restore er nå satt til minimum, men tallene stemmer absolutt ikke. Vedlagt ligger en skjermdump av de to motsigende tallene. Trenger virkelig hjelp her gutter! Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Diskopprydding er vel tingen startmeny->tilbehør->systemverktøy prøv det... Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) CCleaner fra www.ccleaner.com Husk at du også sannsynligvis har en pagefile som tar opp litt plass. Endret 6. juni 2005 av cyberpet Lenke til kommentar
Legion Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 http://www.win.tue.nl/sequoiaview/ dette (og lignende) verktøy visualliserer innholdet i en partisjon. finn ut hva som tar opp plass Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Diskopprydding er vel tingenstartmeny->tilbehør->systemverktøy prøv det... Unnskyld meg, men tror du ikke jeg har prøvd det før jeg spør her på forumet? Takker uansett for alle tips, kommer med tilbakemelding etter å ha prøvd det nevnt i tråden her Lenke til kommentar
Mokkisjeva Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Kan kansje være litt på tryne svart av meg, men har hatt noe lignende selv. Bruker du NAV? Så fall må du høyreklikke på ossdunken og velge Emty norton recycle bin eller noe i den dure. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Update: Ved å bruke programmet Legian foreslo, fant jeg en mappe på c:\ med navnet "uploads". Denne er tydeligvis skjult, selv om jeg har merket av visning for alle filer. Mappen inneholdt over 4gb med det som ser ut til å være cracks, som jeg ALDRI har lastet ned. Det virker nesten som om pc'en min blir brukt som ufrivillig lagrinsplass for en eller annen side, kan dette være mulig? Mappen er nå slettet gjennom det overnevte programmet, men syns dette er meget forstyrrende. Hva tror dere...? Se vedlegg. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 det der var mildt sagt skremmende. i retrospekt så hadde det vært interessant å sett på datostemplene for filene for å finne ut når det startet/sluttet og til hvilke tider på døgnet... uansett så bør du saumfare maskinen for spyware, trojanere og skulte ftpservere++. dersom du ikke har brannmur installert så hiv inn en. destinasjonskataloger for p2p applikasjoner bør sjekkes...uten å peke noen finger så kan det også være lurt å bli litt mer kritisk til hva slags programvare men legger inn på sin maskin. egentlig så lukter det litt zombie av dette...har du en ircbot? kan også ha vært et virus som har lagd horder av filer bare for å stappe full disken din dette er første gangen jeg har sett noe så ille, så i dette tilfellet så kan du nesten ikke bli paranoid nok Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Jeg kjører nod32 og symantec personal firewall, så er mildt sagt skremt selv. Har vært relativt kritisk til programvare, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Mappen "uploads" genereres av seg selv etter at jeg slettet den, og fylles opp av nye filer av samme slag. Ut fra dato ser de ut til å ha blitt opprettet i dag...? (de nye altså). Endret 6. juni 2005 av Caliber Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Du er sikkert blitt infisert av virus eller spyware,malware....som laster ned ting automatisk fra server. Ta å scan Pcen din. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Har nå skannet pc'en i safemode med både nod32, adaware, ccleaner og panda online active scan, men mappen dukker fortsatt opp etter restart... Herregud for et mareritt. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 kjør en scan med en oppdatert TDS-3 http://tds.diamondcs.com.au/ Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Fikk det til slutt vekk etter 4 timer med intenst arbeid, men fysj så ekkelt det her var... Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå