Tafsen Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Ok. Eg har nettop reinstalert FC3 og kjørt yum update. Der ser eg at bla. samba blir oppdatert. Men når eg skriver samba i konsollen så skjer det ingen ting. Korfor? Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 [root@Linux-server ~]# man smbdman: Ingen slik fil eller filkatalog Failed to open the message catalog man on the path NLSPATH=<none> No manual entry for smbd [root@Linux-server ~]# man nmbd man: Ingen slik fil eller filkatalog Failed to open the message catalog man on the path NLSPATH=<none> No manual entry for nmbd [root@Linux-server ~]# Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Samba er ikke et program som du kjører, men en bakgrunnsprossess og en API. For å bruke Samba og koble deg til Windows-nettverk åpner du Nautilus (filviseren), skriver inn "smb://" i adressefeltet og trykker ENTER. Hvis det ikke virker, prøv å restarte. Mulig at du også må sette opp hvilket nettverk du vil koble deg til manuelt, varierer litt fra distribusjon til distribusjon... Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Ok. Har du vært bort i SWAT? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå