OV-103 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Dette er noe som har skjedd før uten at jeg har tenkt noe særlig over det. Men i dag var det noen som skulle ha tak i meg av relativt viktige årsaker som ikke kom igjennom. Det som skjer er at mobilen er på (som den alltid er) og jeg merker ingenting utenom det vanlige, men ingen får tak i meg. For å ta i dag som eksempel: Jeg sendte ingen melding og ringte heller ingen samtaler før rundt 16.30. Normalt sett ville jeg ha fått en del meldinger innen det klokkeslettet, men jeg tenkte ikke så mye over det. Så tasser jeg opp på PC'n og ser at noen prøver desperat å få kontakt med meg på msn med beskjed om at jeg må se å slå på mobilen. Jeg ser ned på mobilen, og den er jo på den, men ingen meldinger i det hele tatt. Noen sekunder før jeg så beskjeden på msn så sendte jeg en melding til en kamerat, og et øyeblikk etter jeg har lest msn meldingen får jeg plutselig et hav med meldinger som strømmer inn på mobilen.. Det virker som om mobilnettet trodde telefonen har vært av i hele dag (de som har ringt har fått beskjed om at den er av eller utenfor dekning), men med en gang jeg sendte en melding ut så fikk systemet med seg at den faktisk var på.. Ligger denne feilen i telefonen eller hos operatøren? Det er ganske bekymringsverdig siden det noen ganger er ganske viktig at folk får tak i meg. Mobilen er en Nokia 6630 og jeg bruker for tiden Chess. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Vanligvis ligger slike feil i telefonen. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Virker som om problemet løste seg da du sendte en melding og minnet nettet om at mobilen din var på Haha, det hørtes nokså skummelt ut Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 hadde samme problem med Qtek7070 og netcom. Viste seg å være telefonen. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Hmm.. Jeg får vel ta kontakt med Nokia da. Grøsser litt på tanken om å måtte levere den inn og leve med en 6210 (som jeg har liggende) i noen dager, men må mann så må mann. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Hmm.. Jeg får vel ta kontakt med Nokia da. Grøsser litt på tanken om å måtte levere den inn og leve med en 6210 (som jeg har liggende) i noen dager, men må mann så må mann.Takk for hjelpen. Ta kontakt med selger du, om nokia fikser problemet for deg og det oppstår to ganger til, så har du ikke krav på å heve kjøpet. Det har du om selger har fått forsøke å reparere den. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg hadde nøyaktig samme problem med en Ericcson t39 og Ericsson t65, operatøren var Telenor. Jeg leverte den inn til lokale service-verkstedet i Molde, og fikk som svar at gprs måtte deaktiveres Da skulle det visstnok fungere, om det gjorde det, veit jeg ikke. Jeg maste meg til en ny telefon, en 6310. Da var problemet borte! Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg hadde nøyaktig samme problem med en Ericcson t39 og Ericsson t65, operatøren var Telenor. Jeg leverte den inn til lokale service-verkstedet i Molde, og fikk som svar at gprs måtte deaktiveres Da skulle det visstnok fungere, om det gjorde det, veit jeg ikke. Jeg maste meg til en ny telefon, en 6310. Da var problemet borte! GPRS er sett til "when available" så tror ikke det er problemet, og jeg har heller ikke lyst på ny telefon. Da kontakter jeg heller mshop som Crazysteps anbefalte, men håper fortsatt dette er en slags innstilling eller operatør problem, for jeg hat ikke videre lyst å levere den inn. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg mener de sa jeg skulle sette den på "Ved behov". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå