Switters Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg har ved flere anledninger brukt opera i ulike versjoner uten at jeg har lagt merke til at ting går fortere enn i IE. Når jeg nå bruker Opera 8.0 får jeg alltid ca. 100kbs lavere på linjetester enn om jeg benytter IE. Skyldes dette nettleseren eller er testene skreddersydd kun for IE? Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Har ikke noen tall å vise til men for meg var (er) Firefox mye kjappere enn Opera. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 For et par år siden var i hvert fall IE den desidert raskeste leseren i tester, men nå er det vel omtrent helt likt. Eneste forskjellen ligger nok i hvilken rekkefølge leseren laster innhold, og her kommer det annpå hvilke preferanser folk har. Lenke til kommentar
morra Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Etter dette søket på Google.com fant jeg dette resultatet. Jeg skal ikke avgjøre om denne testen viser rette tall, men det står litt om testen lenger oppe på siden Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Et lite hint til å få raskere IE, er å lage en ramdisk på <30mb. Så legger du hurtigbufferen i rammen som er mye raskere. jeg merker mye raskere surfing i Ie Bruker tweak xp pro for dette. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 IE er på en måte forhåndslastet når du starter windows, så det er ikke en rettferdig sammenligning. Lenke til kommentar
Mr.Andersen Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Eg får bedre resultat it-avisen testen når eg tar den i Opera enn eg får i Mozilla firefox og IE. Lenke til kommentar
v0id Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Dette har vært oppe til diskusjon en gang før, og da kom man fram til at grunnen til at dette skjer i opera, er måten opera oppretter nye koblinger på, ved at opera oppretter flere koblinger til nettstedet. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Du kan også få økt hastighet i Firefox hvis du skrur på http pipelining (altså flere tilkoblinger til serveren per side). Tast inn "about:config" i adressefeltet og søk deg frem til en nøkkel som heter "network.http.pipelining" og endre den til true ved å trykke på den. Lenke til kommentar
Jubelsau Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Opera er rask nok, men ikke raskest Jeg har merka at det går litt treigere på hw.no enn på andre sider men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå