Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pcen henger seg i spill

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg spiler Enemy Territory, går plutselig alt utrolig tregt i noen få sekunder før pcen henger seg totalt. Får aldri sjekka tempen når den henger seg så plutselig (bruker speedfan). I klokket tilstand (både CPU og GPU) har aldri temperaturen vært noe problem. Problemet oppstår ca. 30-60 minutter ut i spillinga (også uten klokking). Har aldri hatt lignende problem tidligere når jeg bare har sjekka mail, internett, skrevet i word osv, selv om uptime har vært over flere døgn.

Kjøpte 6600gt for 798 på elkjøp for litt sia, og etter den tid har problemet oppstått, kanskje det kan ligge der? Muligens PSU? Eller rammen?

Uansett jævlig irriterende problem, og håper noen her har et supert forslag! :w00t:

PSU: 360 Watt

GPU: leadtek 6600gt elkjøp kortet

CPU: 2,4b

Hovedkort: Abit IS7

RAM: en pc2100 512 og en pc2700 512 :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bump etter så kort tid er ikke lov, noe du burde ha visst siden det står i retningslinjene!

Last ned memtest, og sjekk minnet ditt.

Hvis det finnes nyere drivere til skjermkortet ditt, installer de.

Operativ system bruker du? Last ned alle oppdateringer til operativ systemet.

Hvilken PSU er det (merke)?

Lenke til kommentar

du har jo program du kan teste minnet med, men jeg husker ikke hva det heter. Søk etter memory test på google elns.

Du kan jo og prøve å bytte ut alle deler i maskina for å se om det er noe galt men en del.

Ikke store forslaga men,,

Lenke til kommentar

har arcticcooling siltentium 2 kab med PSU. den skal visst være av bra kvalitet.

skjermkortet kjører med 76.45 drivere og de er jo veldig nye.

ser rammen foreslås, som jo er neste oppgradering hos meg. tror dere det kan være problemet altså? har jo ikke vært borti lignende tidligere. kanskje bare en formatering er tingen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...