svinepelz Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 En jeg kjenner kjøpte nettopp et Sony digitalkamera (usikker på hvilken modell). Dette kameraet ble tatt med på europaferie, og vel hjemme med seksti bilder i minnet prøvde vedkommende å overføre bildene til PCen med "ustandard" programvare (til Fuji-cam, tror jeg det var). Det som videre skjedde er litt uklart, men alle bildene ble slettet fra kameraet... Kjedelig, og stor katastrofe for kameraets eier. Sony i Norge var etter det jeg forstod meget lite hjelpsomme, siden kameraet var kjøpt i utlandet. En fotobutikk har visstnok sjekket memory sticken(e) på kameraet, og fastslått at de(n) er tom(me). Mitt spørsmål er derfor: Finnes det noen firmaer i Norge som kan ta data recovery på memory sticks? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Du kan høre med IBAS. Imidlertid tar de ca. 5000 kroner bare for å se på brikken, hvis de klarer å løse problemet koster det langt mer. MLW Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 19. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2002 Uff da! Det hørtes alt for dyrt ut. Men takk for svar :smile: Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 22. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2002 Fant en link til et Freewareprogram, så nå er vel problemet bare å få tak i en memory stick-leser. Siden dette kanskje er nyttig informasjon for flere som har fått slettet sine bilder, så tenkte jeg jeg skulle poste linken her: http://home.arcor.de/christian_grau/dir/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå