The President Skrevet 4. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2005 Systemdisken min har i det siste opført seg litt rart. Den har pepet og ulet litt under oppstart/restart, men det har gitt seg da den blir varm. Nå i dag derrimot så piper den hele tiden. Jeg trodde først det var en vifte som var "rusten", men det var disken gitt.... Lyden er en høyfrekvent pipelyd med litt "rasling" i seg... Ikke så lett og forklare, men den minner om lyden en disk har tendens til å lage når lese/skrivehodet subber borti platene (lyden min er litt lavere da) og det er jo ikke dette som har skjedd (kan iallfall ikke tro det) da den fungerer fint ellers. Noen som veit hva det kan være? Et godt tegn på at jeg trenger ny systemdisk?? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 4. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2005 Det er aldri et bra tegn når en harddisk lager rare lyder. Kan godt hende at det er lese hodet som tar borti platene, ja. Har du ikke opplevd noe rart med harddisken siden lyden har kommet da? Jeg har iallefall ville kjøpt en ny harddisk. Lenke til kommentar
morra Skrevet 4. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) Du bør iallefall ha en backup-kopi av viktige filer på maskinen. Innlegg nr. 400 Endret 4. juni 2005 av morra Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 5. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2005 Er det en WD eller maxtor? Har hatt slike problemer med Maxtor / WD allerede fra de var relativt nye - de fleste har virket fint ettter dette, men jeg har ikke holdt ut mer enn et par uker før jeg har byttet de ut med seagate eller hitachi som til nå ikke har laget slike lyder. Lenke til kommentar
The President Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juni 2005 Det er en WD disk ja.... 80gig sådan. Etter å ha vært avslått over natten, så lager den ikke ulyder lenger. Men jeg har tatt backup av disken, og regner vel med at den tar kvelden om ikke så altfor lenge... den får surre å gå (så lenge den ikke piper så j*****) til den ryker. takker for svar! Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 6. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2005 Ta et image av den med ghost og kjøp en ny og legg så over på den så er du sikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå