Gå til innhold

Høy temperatur!

LIA

Anbefalte innlegg

Sliter med høy temperatur på cpu. Jeg har et msi k7t-ru HK, som jeg hadde en 1,3Thunderbird på. Denne lå på over 50¤ i bios! Har to kabinett vifter, en i front og en bak. CPU vifta skal også være bra nok, det er en swiftech MCX462U, med en papst-vifte på.

Har lurt på om det kunne være noe feil med cpu, men etter å ha byttet til en annen er temperaturen like høy. Det jeg lurer på er om det kan ha noe med hovedkortet å gjøre? Kan man få en høy temp hvis hk ikke støtter cpuèns klokkefrekvens? Ellers så har jeg lagt merke til en kjøleribbe som sitter på hk, den sitter litt løst og den blir utrolig varm.Det står MSI DDR, på den?? Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter med samme problemet, athlon 1800 gir

fra 60-65c med liten cpu-aktivitet. Men systemet er stabilt og akter ikke foreta meg noe som helst

msi pro2-ru

athlon 1800 (temp:65)

512 ddr

radeon 8500 lele

wd 80

Lenke til kommentar

Som dere ser i signaturen har jeg en 1900+ som kjörer fra ca.35-42 Grader i varmt sommervär.. Har 5 kabinettvifter(2 foran,2 bak og en pä sida)og en ganske kraftig CPU-Kjöler med en rel. stillegäende Papst vifte.. Sett inn to stillegäende kabinettvifter til og en litt kraftigere CPU vifte sä vil du se underverker!! :smile:

Lenke til kommentar

Min AMD XP2000 har idle-temp på 60-65'C, veldig varmt, og ikke spesielt stille heller, til tross for NoiseControl-kabinett osv.

Da er kabinett-temp på rundt 40-41'C.

Load gir ca 71'C / 45'C.

Åpner jeg kabinettet kan man omtrent kutte ned alle tallene over med 10'C.

Poenget med det jeg her sier, er følgende.

1. PCen din er ikke spesielt varm!

2. Bedre kabinett-luftgjennomstrømning kan gjøre underverker!

:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...