Gå til innhold

Anbefalning av laptop

Anbefalte innlegg

Hei, skal gå til innkjøp av laptop for en kompis og trenger litt hjelp da jeg er best på stasjonære pc'r.

Laptopen skal primært brukes til surfing på nettet og kontoraplikasjoner. Det som gjør det litt kinkig er at laptopen skal være tilkoblet en plasmatv på 42" og jeg lurer på hvilket skjermkort som gir best bilde på tv. Har ikke sett tv'n selv men kompisen min sier at den er helt ny og moderne og regner derfor med at den har DVI tilkobling. Bør det være en latop med widescreen? Vil WUXGA gi bedre bilde på plasmaskjermen eller har det kun betydning for laptop-skjermen? Laptopen skal ikke brukes til spilling.

Andre krav: Skal ha litt tøft utseende, gjerne i aluminium eller magnesium. Laptopen skal ikke flyttes ofte så det gjør ingenting om den er litt stor, men vil ikke ha en desktop erstatter. Ser for meg en laptop med 14-15" skjerm i underkant av 3 kilo. Stillegående er også ett krav. Centrino2 teknologi er vel det som er mest aktuelt med er åpen for andre forslag.

I tillegg vil han ha trådløst mus og tastatur. Her hadde jeg tenkt Logitech Denuvo, eller hva den nå het. Noen innvendinger mot det?

Mens jeg er i gang kan jeg like greit spørre etter anbefalining på skriver/kopimaskin også. Her har jeg ingen peilig så jeg er åpent for alt. Kanskje noe trådløst?

Budsjettet er 15 000 eks. moms, men en liten overskridelse går bra:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Monster er vel ordet....litt av ei vekt på den. Desverre er den nok langt fra hva jeg er ute etter. Den må være nettere og trenger ikke grafikkbrikke for spill. Det er viktigere at den kan vise gode bilder på en ekstern skjerm. Men takk for svar uansett :)

Jeg har så vidt sett litt rundt på nettet men kan ikke finne noen laptoper med dvi utgang. Er det uvanlig med dvi på laptop?

Lenke til kommentar

Har hørt mye bra om Apple, men har ingen kunnskaper om det, OS og slikt. Og kompisen min har i allefall ikke noen kunnskaper om det.

Så trur det e best å holde seg til Windowsbasert system.

Er på vei inn på Dell sine sider for å se hva som er der.

Høres bra ut med chassis i magnesium. Noen som vet hvordan støynivået er på Dell sine centrino2 maskiner? Hvilket skjermkort bør jeg velge?

Lenke til kommentar

Hør/se hva han sier:

Det som gjør det litt kinkig er at laptopen skal være tilkoblet en plasmatv på 42" og jeg lurer på hvilket skjermkort som gir best bilde på tv. Har ikke sett tv'n selv men kompisen min sier at den er helt ny og moderne og regner derfor med at den har DVI tilkobling.

Den må være nettere og trenger ikke grafikkbrikke for spill. Det er viktigere at den kan vise gode bilder på en ekstern skjerm.
Lenke til kommentar
Hør/se hva han sier:

Det som gjør det litt kinkig er at laptopen skal være tilkoblet en plasmatv på 42" og jeg lurer på hvilket skjermkort som gir best bilde på tv. Har ikke sett tv'n selv men kompisen min sier at den er helt ny og moderne og regner derfor med at den har DVI tilkobling.

Den må være nettere og trenger ikke grafikkbrikke for spill. Det er viktigere at den kan vise gode bilder på en ekstern skjerm.

Hva tenker du på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...