Gå til innhold

Hvilken WYSIWYG editor gir renest kode?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The only thing that especially made me crazy is that CSS (cascade style sheets) are difficult to get working only because IE itself doesn't do CSS as well as it should, and because CSS is really hard to figure out the coding for to get it right.....so I've pretty much dropped learning it for now. I'm assuming that CSS would also be difficult for Dreamweaver only because of the IE issues with it so the editor of choice would still have problems with people using IE from what I understand. Some of my simple CSS coding works though very well in IE.

Sier vel litt om kunnskapene til forfatteren? ;)

 

Når det gjalt artikkelen på Webmonkey - jeg laget jo akkurat et testekempel med Frontpage 2002 for noen innlegg siden, og Frontpage opprettet ikke automatisk CSS-regelsett, som Dreamweaver gjorde.

Frontpage 2002 tok også i bruk elementer som FONT og CENTER, det la ikke på DOCTYPE, bryter mot W3C Internationalization (I18N) Activity, og bruker flere utgåtte attributter på elementer.

Endret av SirIce
Lenke til kommentar
Vi snakker FORTSATT om siste versjon av Frontpage. 2002 er ikke siste versjon.

Du refererte til en artikkel på webmonkey som sammenlignet Dreamweaver og Frontpage 2002, så det eneste jeg gjorde var å argumentere mot den artikkelen.

 

Hvis Frontpage 2002 ikke var relevant her, hvorfor brukte du den artikkelen som eksempel? ;)

Lenke til kommentar

Sitat kjeklulf 8i den andre tråden):

Du argumenterer på det nivået elevene mine i barneskolen gjør: "Fordi det er sånn bare!!"
Jeg vil si at det er DU som argumenterer som dem! Du har jo heller ikke skikkelig grunnlag på hva du sier, og stemmer det at du er lærer!?

Fatter det ikke, for det virker som om du bare vil krangle/provosere :angry:

Lenke til kommentar
kjeklulf: kunne du gitt oss en link til en side som du har laget..??

Det samme lurer jeg også på. Det spørsmålet har jo allerede blitt stilt minst 5 ganger, men kjeklulf "vrir" seg alltid unna.

Kan vi ikke bare se hva du har laget, for det er jo bortimot bare du som påstår at Frontpage 2003 er så bra/har prøvd Frontpage 2003.

Lenke til kommentar

Å herre jesus da... for en diskusjon.

En ting er sikkert DW kan om brukeren kan programmet lage kode som er

helt rett. De som sier noe annet bør bare lære seg DW skikkelig. Bruker selv

DW til alt eg gjør fordi det gjør arbeidet minst 50% raskere, å sitte skrive html

mark-up for hånd i 2005 er idiotisk. Men du MÅ jobbe strukturert for at mark-up

skal bli bra, men slik er det med det meste.

 

Siste versjon av Frontpage eg testet var 2003, den er IKKE noe bra, iallefall som

et profesjonelt verktøy.

 

Uansett, jobber du tungt blir FP for puslete, det har dårlig støtte for server-side

språk (foruten noe ASP da). Det har en grusom GUI, på lik linje med resten av

Office-pakken. Og Frontpage server-extensions er et eget lite eventyr. Huff.

Også må vi ikkje glemme alle IE-only funksjonene FP kan legge i en webside.

 

Du bør være svært trygg på html og css for å bruke Frontpage, dette fordi mark-up

MÅ sjekkes. DW kan man i det minste stole på.

Lenke til kommentar

Det er da en merkelig form for argumentasjon her. Jeg har aldri hevdet at FP er så bra, det jeg hevder er at det ikke lager mer uryddig kode enn mange andre WYSIWYG-editorer. Den siste utgaven av FP kan man mene hva man vil om når det gjelder grensesnitt, muligheter, FP-extensions etc. men det var ikke det som var hovedpoenget her. Det virker som de fleste har en tilnærmet religiøs tilnærming/hat til FP uten at jeg kan se at det er dokumentert at det er noe vektig grunnlag for det. Jeg foretrekker å forholde meg til det som er dokumentert og ikke til tro. Tror jeg fortsetter å holde meg til forum hvor forskjellen er åpenbar for deltakerene ;)

Lenke til kommentar
Det er da en merkelig form for argumentasjon her. Jeg har aldri hevdet at FP er så bra, det jeg hevder er at det ikke lager mer uryddig kode enn mange andre WYSIWYG-editorer. Den siste utgaven av FP kan man mene hva man vil om når det gjelder grensesnitt, muligheter, FP-extensions etc. men det var ikke det som var hovedpoenget her. Det virker som de fleste har en tilnærmet religiøs tilnærming/hat til FP uten at jeg kan se at det er dokumentert at det er noe vektig grunnlag for det. Jeg foretrekker å forholde meg til det som er dokumentert og ikke til tro. Tror jeg fortsetter å holde meg til forum hvor forskjellen er åpenbar for deltakerene ;)

kjeklulf: Kan du ikke bare svare da: Har du en side som er laget i Frontpage 2003?

Da kan vi se på kodingen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...