Gå til innhold

Hibernating ?!?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har rett i at "Hibernating" er "Dvalemodus" (heia norske oversettelser!), og dvs at maskina lagrer alt som er i minne til HD og slår seg av. Når du så starter opp igjen, "Resumer" Windows, dvs går motsatt vei: HD > RAM. Går jo mye fortere å starte opp.

Nå var det jo ikke dette du spurte om, så typisk meg å svare slik.

Det første du må gjøre er å gå i Control Panel og sjekke om det er krysset av for Hibernating på Advanced under Power Options. Hvis dette valget ikke er tilgjengelig, så kan det være av flere grunner. Drivere til alt av hardware må være oppdatert, mulig at BIOS ikke støtter dette (kommer jo an på hvor gammal PC'n er). Det er det jeg kommer på nå, men prøv ut dette først, så kan kanskje noen andre svare hvis dette ikke funker.

Håper dette hjalp noe på vei :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Det første du må gjøre er å gå i Control Panel og sjekke om det er krysset av for Hibernating på Advanced under Power Options. Hvis dette valget ikke er tilgjengelig, så kan det være av flere grunner. Drivere til alt av hardware må være oppdatert, mulig at BIOS ikke støtter dette (kommer jo an på hvor gammal PC'n er). Det er det jeg kommer på nå, men prøv ut dette først, så kan kanskje noen andre svare hvis dette ikke funker.

Dette har jeg prøvd... det finnes ingen valg for hibenating

Maskinen er ny fra i sommer. Har:

epox 8kta3+

t-bird 1,33

384 mb ram

3 stk wd disker (40-30-15GB)

SB live

et 100 mbit nic

yamaha 16x brenner

riva tnt2 ultra (dersom det er maskinvaren sin feil kan jo dette være grunnen)

Noen flere forslag ?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-25 18:43, the_ruthless skrev:

Hva slags logikk er det at et TNT2 kan være skylden i noe slikt?

Syns ikke det skaper noe logikk i det hele tatt...

*Fornøyd med sitt TNT2Ultra på en jeg-har-ikke-råd-til-noe-bedre-måte*

Vet ikke jeg men det er lissom den eldste komponenten i PC-en. Alt det andre er jo nytt med nye drivere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...