Yoshy Skrevet 24. november 2001 Del Skrevet 24. november 2001 I hjelp fila til winme står det at det skal gå ann å hibernate (sette i dvalemodus, ikke ventemodus) winme, men dette valget finnes ikke noen plass her. Hva kan være galt ? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 24. november 2001 Del Skrevet 24. november 2001 Du har rett i at "Hibernating" er "Dvalemodus" (heia norske oversettelser!), og dvs at maskina lagrer alt som er i minne til HD og slår seg av. Når du så starter opp igjen, "Resumer" Windows, dvs går motsatt vei: HD > RAM. Går jo mye fortere å starte opp. Nå var det jo ikke dette du spurte om, så typisk meg å svare slik. Det første du må gjøre er å gå i Control Panel og sjekke om det er krysset av for Hibernating på Advanced under Power Options. Hvis dette valget ikke er tilgjengelig, så kan det være av flere grunner. Drivere til alt av hardware må være oppdatert, mulig at BIOS ikke støtter dette (kommer jo an på hvor gammal PC'n er). Det er det jeg kommer på nå, men prøv ut dette først, så kan kanskje noen andre svare hvis dette ikke funker. Håper dette hjalp noe på vei :wink: Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 25. november 2001 Forfatter Del Skrevet 25. november 2001 Quote: Det første du må gjøre er å gå i Control Panel og sjekke om det er krysset av for Hibernating på Advanced under Power Options. Hvis dette valget ikke er tilgjengelig, så kan det være av flere grunner. Drivere til alt av hardware må være oppdatert, mulig at BIOS ikke støtter dette (kommer jo an på hvor gammal PC'n er). Det er det jeg kommer på nå, men prøv ut dette først, så kan kanskje noen andre svare hvis dette ikke funker. Dette har jeg prøvd... det finnes ingen valg for hibenating Maskinen er ny fra i sommer. Har: epox 8kta3+ t-bird 1,33 384 mb ram 3 stk wd disker (40-30-15GB) SB live et 100 mbit nic yamaha 16x brenner riva tnt2 ultra (dersom det er maskinvaren sin feil kan jo dette være grunnen) Noen flere forslag ? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Hva slags logikk er det at et TNT2 kan være skylden i noe slikt? Syns ikke det skaper noe logikk i det hele tatt... *Fornøyd med sitt TNT2Ultra på en jeg-har-ikke-råd-til-noe-bedre-måte* Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 25. november 2001 Forfatter Del Skrevet 25. november 2001 Quote: On 2001-11-25 18:43, the_ruthless skrev:Hva slags logikk er det at et TNT2 kan være skylden i noe slikt?Syns ikke det skaper noe logikk i det hele tatt...*Fornøyd med sitt TNT2Ultra på en jeg-har-ikke-råd-til-noe-bedre-måte* Vet ikke jeg men det er lissom den eldste komponenten i PC-en. Alt det andre er jo nytt med nye drivere Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Prøvd å installere siste nVIDIA drivere DetonatorXP 21.83? Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Hold inne SHIFT i "avslutningsmenyen" da kommer Hibernate istedet for Stand By Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 25. november 2001 Forfatter Del Skrevet 25. november 2001 Quote: On 2001-11-25 21:11, Ritz skrev:Hold inne SHIFT i "avslutningsmenyen"da kommer Hibernate istedet for Stand By Dette hjalp ikke.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå