Gå til innhold

Anbefalte innlegg

På jobben har vi en Windows 2000 server og en Windows 2003 server som vi bruker som Terminal Server, lisensene på disse er kjøpt og betalt, og alt er i orden, men jeg oppdaget et lite problem som dukket opp i dag.

Jeg får ikke lenger logget inn pga. problemer med Terminal Server Lisensen, på den forrige versjonen vi hadde på den maskinen som nå kjører 2003 server fylte vi ut en form for registrering som gjorde at jeg fikk svar fra Microsoft med en kode på e-post. Dette fant jeg ikke igjen denne gangen, og perioden hvor man bare kan bruke dette har vell gått ut (mener det fungerer en periode etter installasjon uansett).

Takker for tips, har ikke så utrolig peiling i forhold til Windows lisensopplegg, og noen vil jo helst bruke ting normalt igjen til uka.

Edit: kan jo legge til det at Windows 2000 serveren er "hovedserveren" som kjører AD etc. og 2003 serveren er satt opp for å kjøre som Terminal Service, vet ikke om det kom godt nok frem.

post-247-1117884843_thumb.jpg

Endret av Yapija
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På jobben har vi en Windows 2000 server og en Windows 2003 server som vi bruker som Terminal Server, lisensene på disse er kjøpt og betalt, og alt er i orden, men jeg oppdaget et lite problem som dukket opp i dag.

Jeg får ikke lenger logget inn pga. problemer med Terminal Server Lisensen, på den forrige versjonen vi hadde på den maskinen som nå kjører 2003 server fylte vi ut en form for registrering som gjorde at jeg fikk svar fra Microsoft med en kode på e-post. Dette fant jeg ikke igjen denne gangen, og perioden hvor man bare kan bruke dette har vell gått ut (mener det fungerer en periode etter installasjon uansett).

Microsoft har et eget dokuement om Terminal Services Licensing som jeg regner med har det du trenger av informasjon, og litt til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...