Dagger Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Noen her som vet om et (LOVELIG) eller ikke ulovelig Nettsted hvor man kan laste net en fullversjon av UNIX?? MVH! Lenke til kommentar
SSM Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Unix er ganske mye. AT&T UX, Sco, HP-UX, BSD, irix, aix etc.etc.etc. De forskjellige BSD utgavene er eneste gratisutgaven av unix jeg kjenner til. Linux er likeverdig, om ikke bedre på mange oppgaver sammenlignet med 'ekte unix' Lenke til kommentar
Dagger Skrevet 19. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2002 AT&T var det jeg mente Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Quote: Den 2002-07-19 08:09, Dagger skrev:AT&T var det jeg mente Hvorfor i huleste ville du støtte de sleipingene i AT&T? :smile: Seriøst, det er mange mange år siden AT&T sluttet å lage Unix, så du bør nok velge en annen versjon med mindre du vil være skikkelig nostalgisk. Hva slags hardware har du, det er nemlig litt viktig? På x86-maskiner (intel/amd) er vel de mest aktuelle unix'ene GNU/Linux, *BSD (FreeBSD, OpenBSD, NetBSD) eller evt. Solaris. De to første er opensource og kan lastes ned gratis, sistnevnte er en kommersiell versjon men kan kjøpes billig (kunne lastes ned tidligere men de kuttet det visst ut) På andre plattformer finnes også andre unix'er. Lenke til kommentar
LeD Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Quote: Den 2002-07-19 03:51, Dagger skrev:Noen her som vet om et (LOVELIG) eller ikke ulovelig Nettsted hvor man kan laste net en fullversjon av UNIX?? "lovlig" og "ikke ulovlig" er nøyaktig det samme. Hvorfor skulle det være lovlig å laste ned programvaren du ønsker fra noen nettsteder, og ulovlig fra andre? Finnes det noen steder hvor man lovlig kan laste ned Windows XP? Finnes det noen steder hvor man ulovlig kan laste ned RedHat Linux? LeD Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Quote: Den 2002-07-19 13:24, LeD skrev:Finnes det noen steder hvor man ulovlig kan laste ned RedHat Linux? Helt sikkert noen l33te w4r3z-kiddi3s som syns Linux er teit fordi man kan laste det ned lovlig. Blir liksom ikke noe spennende da, mye tøffere med Windows 2000 Datacenter Edition :lol: Lenke til kommentar
Dagger Skrevet 29. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2002 Har AMD thunderbird 750 384 mb sd ram 120 gb harddisker 40+80 dvd og brenner Asus A7V MAtrox millennium dual head g450 og desverre win ME..... Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Quote: Den 2002-07-29 22:57, Dagger skrev:Har AMD thunderbird 750384 mb sd ram120 gb harddisker 40+80dvd og brennerAsus A7VMAtrox millennium dual head g450og desverre win ME..... hmm.. sats på mandrake eller red hathat du så slutter du kanskje ikke før du har fått det installert :wink: btw: så den var en som var usikker på om sun lengre gidde ut solaris 9 på ftp, det var vel noe rart der som jeg oxo husker men tror de la den ut til slutt og dersom du ikke vil downe den på koster det deg som student eller ikke koms. 160 nkr for alt tror jeg.. men det er som sakt ikke det du bør starte med dersom du er vandt til me... lykke til,, og husk å les en del siden er ikke likt det du kjenner ifra microsoft. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Quote: Den 2002-07-29 23:07, tivolieselet skrev:btw: så den var en som var usikker på om sun lengre gidde ut solaris 9 på ftp, det var vel noe rart der som jeg oxo husker men tror de la den ut til slutt og dersom du ikke vil downe den på koster det deg som student eller ikke koms. 160 nkr for alt tror jeg.. men det er som sakt ikke det du bør starte med dersom du er vandt til me... Ifølge http://wwws.sun.com/software/solaris/binaries/get.html virker det ikke som om du kan laste ned nyeste versjon (9.0) til Intel, bare Sparc. Versjon 8.0 kan derimot lastes ned gratis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå