all right Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) Hvordan endrer jeg innloggingsmanager i SuSE? Jeg trenger å endre fra XDM til KDM for ellers vil ikke SuSE logge inn. Det eneste jeg får opp er Xterm, så det må være noe jeg skal skrive der. Edit: Er ikke sikker på om det er XDM som jeg har nå men det er vertfall en grå kjedelig som ikke vil logge inn Endret 4. juni 2005 av all right Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Det er jo ikkje noko problem å få XDM til å starte KDE heller, men det beste er jo sjølvsagt å få brukt KDM. Eg tok eitt søk på Google og fann svaret på første treff. su - pico /etc/sysconfig/displaymanager Skift til DISPLAYMANAGER="kdm" Lagre med CTRL+O så CTRL+X. Så kan du berre reboote om du vil gjere det enkelt. Lenke til kommentar
all right Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) Når jeg skirver DISPLAYMANAGER="kdm" og trykker CTRL+O så kommer det opp: Cannot open file for writing: No such file or directory. Går det ikke ann å gjøre dette i Yast2 eller ett eller annet kontrollpanel? Endret 4. juni 2005 av all right Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) Tja, godt mogleg. Stod det ingenting i fila frå før? Då har vel SuSE sin konfigurasjon forandra seg sidan eldre versjonar. Dessutan heiter det kontrollpanel Endret 4. juni 2005 av objorkum Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Her står det mykje om kva som skal gjerast. Sjå under "The first fix". Hugs at du må vere root for å endre filene (bruk "su -" som vanleg brukar for å verte root). http://thelinuxapprentice.com/suse93namd64review.html Både endre login manager og window manager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå