hauard Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) Nå har jeg fått inn en ny disk i min slackware-pc, fått partisjonert, lagd ext3 av den, og delt den via samba. Men når jeg nå går inn på disken, via samba og min winxp pc, finner jeg masse rare filer: FAQ.tmp hdd hdd2 pico.478100 sess_369d1a092b2d48032c3a85ac27476306 session_mm_apache0.sem session_mm_cli0.sem Og en masse mapper: .ICE-unix .winbindd .X11-unix hsperfdata_howard hsperfdata_root orbit-howard orbit-root Når jeg så går inn på disken via terminal, så ligger det ingenting på disken. smb.conf området som gjelder, ser slik ut: [disk2] comment = Samsung160GB path = /disk2/ valid users = howard public = no writable = yes printable = no Dette skulle da vel være riktig? Jeg brukte iallefall samme "oppsett" som jeg har på min WD200GB, men bytta ut verdier slik at de passa til den nye disken. Det jeg lurer på, er hva filene gjør der? Når jeg søker gjennom alle harddisker, finner den ingen lignende filer. Og når jeg prøver å fjerne filene, får jeg bare "access denied." Endret 4. juni 2005 av hauard Lenke til kommentar
ratix Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Mappen du får listet er /tmp/, hvorfor vet jeg ikke. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Får vi se fstab også, kanskje? Lenke til kommentar
hauard Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Selvsagt: /dev/hdd1 /disk2 ext3 defaults 1 2 Dette er da, omtrent akkurat det samme som WD'en: /dev/hdc1 /disk1 ext3 defaults 1 2 Siden det bare er størrelsen som er forskjellige på diskene på OS'siden, antok jeg at de skulle ha omtrent samme syntax. Lenke til kommentar
hauard Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Men det nytter ikke å få den, heller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå