Bytex Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Hei! Kanskje dere kan hjelpe meg litt.. Kjøpte nylig helt ny CD-ROM (står bare Sony CDU5211 i device manager), som står som Secondary master. Har Win XP. Har også et internt 56k-modem. Det som skjer er at når jeg bruker internett, og leser fra CD-plate samtidig, så kobler forbindelsen seg ned automatisk! Uansett, om jeg spiller musikk fra CD eller starter et spill..tar bare 3-4 sekunder så er internettforbindelsen bortevekk. Har blitt tvunget til å legge inn NOCD-cracks på de mest brukte spillene mine så jeg kan starte dem mens maskinen står og laster ned noe.. står "this device is working properly" i device manager på begge to. Er ikke dette rar oppførsel så vet ikke jeg!! Tips? Har prøvd å finne drivere til cd-romen (er en 52x) men det var vanskelig å oppdrive. (billigste de hadde på komplett). Eh..hjelp?? Modemet oppfører seg for såvidt ganske rart også, får ikke dialtone hvis jeg ikke røsker ut og setter i telefonpluggen i veggen AKKURAT når jeg trykker Dial i DUN. Men det kan man leve med. Pluggen er rett ved sida av maskinen.. _________________ ---- "Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. Skulle ønske Sharon hadde samme innstillinga. Nye Manowar ruler. Metalium også. [ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-07-19 03:31 ] Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Kan det være at modem og IDE controller bruker samme IRQ? Sjekk i Device Manager, Resources. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2002 Øh..mulig jeg er steike blind nå men..finner ikke Resources i device managern til WinXP! Vet det sto under properties på hver device i WinMe, men ikke i XP. Hm. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Du dobbelklikker, eller høyreklikker på hver device og så velger Properties. [ Denne Melding var redigert av: hårek på 2002-07-19 16:25 ] Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2002 det er forsåvidt riktig, men det er ikke noe resources-fane for CD-ROMen. Kommer på de andre devicene. Hmz. Velvel skal putte inn en ASUS 24x CD-brenner idag uansett. Bytte ut den pokkers cd-spillern. Har ikke plass til 2 cd-enheter. 3 HD'r+brenner=full IDE. Det går vel fint å bruke brennern som helt vanlig cd-spiller også ikke sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå