Breivik. Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Eg tykkjer Dykk slår eit slag for nynorsken ved å bruka den. Ein positiv ting Helsing Jan Erik Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Må si meg enig her. Det er mange som snakker nynorsk som bruker programmer.no, og at Vegard (ansvarlig redaktør hos programmer.no) har begynt å skrive enkelte artikler på nynorsk er svært bra. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Nå skal ikke jeg begynne å uttale meg om hva jeg syntes om nynorsk, men det er vel kanskje en liten oppløftning for dem som har nynorsk som hovedmål at en artikkelforfatter skriver på nynorsk av og til. (Forresten @kd, man SNAKKER ikke nynorsk ) Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Er det bare jeg som blir fysisk uvel når jeg leser nynorsk? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Er det bare jeg som blir fysisk uvel når jeg leser nynorsk? Nei, det er mange av oss.... Hadde vært mer fornuftig om vi hadde ETT skriftspråk, og heller brukte energien på barne og ungdomsskolen til å lære oss f.eks tysk / engelsk / fransk eller noen andre språk. Av prinsipp leser jeg ikke en eneste artikkel som er skrevet på nynorsk, og jeg vet det er mange andre som heller ikke gjør det. Men den debatten får vi heller ta ett annet sted. Mange nekter rett og slett å lese artikler som er skrevet på nynorsk, men det kan godt hende at i den andre enden finnes lesere/brukere som kun leser de artiklene som er skrevet på nynorsk. This was my 5 cents for today... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (Forresten @kd, man SNAKKER ikke nynorsk ) Jada... Alltid må du pirke. Lenke til kommentar
TMH Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Kan vel ikke si at det er så positivt med nynorsk for oss som er tilhengere av det andre skriftspråket? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Kan vel ikke si at det er så positivt med nynorsk for oss som er tilhengere av det andre skriftspråket? Kan vel ikke si at det er så positivt med bokmål (som de var skrevet i tidligere) for oss som er tilhengere av det andre skriftspråket... Lenke til kommentar
Musty Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Er det bare jeg som blir fysisk uvel når jeg leser nynorsk? det skulle man tro ja.. Jeg her 100% for at forfatterne av artikler skal få bruke nynorsk eller bokmål akkurat som de vil, men at vi må lære det på det nivået vi må syntes jeg er helt bak mål. Ser ikke noe poeng i at jeg skal kunne skrive nynorsk, når jeg vet at jeg ALDRI kommer til å gjøre det igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå