Zattaxu Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Er det noen som har noen forslag til en bærbar pc som har et batteri som varer ca 4. timer (jo lenger jo bedre), og er stillegående? Prisen bør helst ikke ligge så mye over 8000. Pc'en skal IKKE brukes til spill, så kan gjerne ha integrert skjermkort... DVD-brenner og 512 MB Ram er ikke et must, men et pluss... Vær så snill og hjelp meg...! Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 hvorfor tar du ikke å bare titter et par poster ned på forumet? Det er sikkert laget 10-20 poster med samme tema. Folk gidder faktsik ikke å svare på samme spørsmålet om og om igjen. Bruk søk knappen og søk litt, så vil du få mange svar på dine spørsmål. Lenke til kommentar
Zattaxu Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 hvorfor tar du ikke å bare titter et par poster ned på forumet? Det er sikkert laget 10-20 poster med samme tema. Folk gidder faktsik ikke å svare på samme spørsmålet om og om igjen. Bruk søk knappen og søk litt, så vil du få mange svar på dine spørsmål. Fordi de fleste andre som skal ha en pc til 8000 ikke sier noe om batteritid på 4 timer... Hvis du klarer å finne noe særlig med poster tilsvarende mine (link) med en del svar, så skal jeg holde kjeft, men de postene er faktisk ikke identiske med det jeg spør om... Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) Jeg vet bare om en pc til 8.000,- som har 4t batteritid og det er iBook, den koster 8.262,- Endret 4. juni 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
Zattaxu Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Tja... vet om Hp nx6110 på komplett som skal ha 4,25 timer, er egentlig noe sånt noe jeg er på utkikk etter, men gjerne kommentarer om viftestøy o.l. evt. om noen visste om pc'er med rundt 4 timer batteritid som i tilleg kanskje har dvd-brenner, og 512MB ram... Skjermoppløsning og skjermkort er som tidligere nevnt ikke viktig. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Fordi de fleste andre som skal ha en pc til 8000 ikke sier noe om batteritid på 4 timer... Hvis du klarer å finne noe særlig med poster tilsvarende mine (link) med en del svar, så skal jeg holde kjeft, men de postene er faktisk ikke identiske med det jeg spør om... Ja du har rett og jeg beklager. Var kanskje ikke deg jeg burde kritisere, men alle de hundre andre som slenger ut slike poster. "trenger super pc til 10k" "må ha spille pc billig" "pc til 10000 hva er best til" osv men nok om det... Er batteritiden veldig viktig så kan det kanskje lønne seg å kjøpe et ekstabatteri til pcen. Det er skjelden batteritiden stemmer, altså tiden butikken eller levrandørern oppgir er ritkig, det er somregel en del mindre. Batterier har også en stygg tendens til å bli dårligere med tiden som går, selv om de har blitt mye bedre på det de siste årene. eksempel: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308639&cks=SPC <--den har over 4timer batteritid. Bruk noen hundre kroner på ekstra ram. Komplett kan sikkert sette det inn gratis for deg også. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306271&cks=SPK <--IBM kvalitetspc. Batteritid på 3.5timer er ikke så galt. Ellers så kan du jo se på www.dell.no, der kan du finne en billig model de fleste har også 512mb ram. Du kan også lett kjøpe ekstra batterier. Lenke til kommentar
Zattaxu Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Takker for forslag eunaas. Er det noen som har erfaringer med noen av pc'ene, evt. dell sine pc'er med tanke på støy/batteritid? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg har veldig lite tro på at en pc med Celeron M har 4t batteritid. Det er faktisk nesten umulig. Celeron M har speedstep og kjører på maks hastighet (1.4 GHz i disse tilfellene) hele tiden, noe som utvikler betraktelig mye mer varme enn på 800 MHz. Men men. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Hva med denne ? Les specs som står på siden du linker til. Der står det batterilevetid inntil 2 timer. Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 går for en iBook. Jeg med min PB tar fint 5 timer med nedsatt prosessorytelse og litt lavere skjermlysstyrke. iBook skal visst være bedre på batteri enn Powerbook... Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 det er riktignok med teksbehandling. med powerpoint holder den ca 3-4 timer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå