Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Asus WL500g Firmware?

Anbefalte innlegg

Har fått en ny router asus WL500g som mister internett forbindelsen innimellom. Tenkte derfor det kunne være lurt og forsøke med en firmwareoppgradering.

Fant en del referanser på google til andre websider der det virket som folk hadde laget tredje parts firmware til denne routeren. Vet ikke om jeg helt stoler på denne. Er det noen som har noe mer info om firmware til denne boksen og hva man "bør" være oppe på?

I min gamle D-link router som dessverre døde kunne jeg sette "always connected" som en del av PPPoE konfig. Det er ingen slik opsjon i den firmwaren jeg har på denne routerne. Har både forsøkt å sette timeout til max og til 0 som jeg håper var unlimited. Kjører nå igjen på default 1800.

Til opplysning har jeg firmwareversjon 1.8.1.9

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt samme problem som deg. Internett faller ut alt fra en gang pr uke til 1 gang pr mnd. Da har jeg kuttet strøm til router og modem og koblet til igjen og alt er ok en stund igjen.

Nå har jeg lastet ned siste FW fra linken under og har ikke hatt behov for restart etter dette, men det har ikke gått så mange ukene så en vet aldri...

http://www.chupa.nl/forum/showthread.php?t=2310

Lenke til kommentar

Takker og bukker prøver denne nå..Stusset litt over at det var så mange linker til denne siten, mens asus selv ikke har så mye. Var i tvil om det var noe ustabile ting som lå der.

Får håpe at det går som med deg at dette blir mer stabilt framover:-)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

jeg og prøvde denne firmware, men det ga meg andre problemer.

Merka internettet ble veldig treigt etterpå, fant ut ved å pinge ulike nettsteder at annenhver ping fikk en veldig høy verdi.

Kunne for eksempel se slik ut:

17ms

768ms

13ms

678ms

osv osv.

Så jeg gikk tilbake igjen til den nyeste orginal firmware fra Asus...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...