Gå til innhold

Hvordan byttes vifte på chipsettet?

Anbefalte innlegg

Hei.

I posten idag kommer det en "stille" chipsetvifte fra swiftec. (18 db). Skal bytte ut den støyete vifta på mitt HK. Asus A8N-SLI. Kan jeg rense chipen for gammel kjølepasta med kondensfjerner / negllakkfjerner? Det skal bare legges på et meget tynt lag eller ? Legges pasta på chip eller kjøler?

*** Brudd på treordsregelen (minimum tre ord i tilttelen på tråden for å beskrive emnet bra). Jeg bytter tittelen for deg siden du er ny. Mvh. Moderator ***

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg brukte blå isopropanol med stort hell til samme formål, men kondensfjerner eller neglelakk-fjerner fungerer sikkert helt fint det også. Jeg pleier å påføre kjølepastaen på chipen/core'n, ofte bare en liten dash midt på. Deretter setter jeg på kjølerern og tar den av igjen for å sjekke om kjølepastaen har klemt seg utover ønsket område. Hvis den har det renser jeg chipen og kjøleren igjen og tar på ny pasta og setter på kjøleren permanent. Det skal ofte meget lite pasta til, da kontakt-flatene er så og si plane og klemmer den lille dashen med pasta ut til et veldig tynt lag. Hvis du er fanatisk opptatt av best mulig varmeoverføring, kan du plan-slipe kjøleren med 2000-papir (vannslipe-papir)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...