Gå til innhold

fjerne pålimt kjøler.

pegg

Anbefalte innlegg

Hei! jeg har et msi gf4 4400 kort. Msi har limt kjølern fast til gpuen så jeg tenkte jeg skulle putte kortet i en antistatpose i ha det i frysern ei stund så limet ble sprøtt

men er det fare for at de blir kondens på kortet når jeg tar det ut av frysern?

hva er den beste måten å å ta av kjølern med mens limet er sprøtt?.

jeg mente å feste på en blue orb jeg har liggende her den passer vel på gf4 den?.

Foresten finnes det en bedre måte å gjøre det på en å fryse ned kortet?

[ Denne Melding var redigert av: pegg på 2002-07-19 02:41 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er fare for kondens når du legger skjermkortet i fryseren, men hvis du venter en stund før du setter det inn i pc'en igjen så tørker dette.

Jeg droppet å legge mitt i fryseren, bare "poppet" det av med en skrutrekker.

Søk etter dette temaet på forumet og du vil finne mange tråder og svar. :smile:

Lenke til kommentar

et skarpt barberblad er fint å bruke til dette.. (av de lange typene på skaft)

Eller så kan du bruke en slik tapetkniv du får til 20kr på europris... ikke stive ok, men etter mye om og men klarte jeg det på mitt creative geforce256

Lenke til kommentar
Quote:

Den 2002-07-19 03:01, Bitex skrev:

Sier bare en ting: Hårføner og lommekniv!

oki to da :smile:

hadde de vært dobbelsidig thermaltape så kunne hårfønern brukes. men dette er kjølepasta som er tilsatt superlim!
Lenke til kommentar
Quote:

Den 2002-07-19 13:09, Stonescream skrev:

brukte bare en vanlig bordkniv.

la et kredittkort som underlag mot kortet og så bare benda oppover.

Dette var på ati radeon vivo, men går sikkert til ditt kort og.

ahhaa! god ide! det skal jeg prøve!
Lenke til kommentar

huff jeg fikk det ikke til jeg brøt til det knirka i kortet men jeg turte ikke mer. den satt bom fast den driten.

noen som har lyst på msi gf4 ti4400 vivo? jeg bytter gjerne mot et abit ti4400. :roll:

[ Denne Melding var redigert av: pegg på 2002-07-20 03:24 ]

Lenke til kommentar

Merkelig dette her.. På mitt kort var det sårt enkelt å få løs vifta, bare fjernet de 2 svarte plastlåsene på sidene og så tok jeg enkelt å greit vifta av med hånda uten noen problemer. Muligens MSI hadde glemt dette limet hos meg da :smile:

Om kortet ditt kom med samme kjøler som mitt(den sølvfargete med gjennomsiktig topp, som bråker som en støvsuger) Så kan du prøve å skru løs plasttoppen og bruke en solid nebbtang å VRI noe skikkelig til sidene, da er det bedre sjangs for at kjøleren løsner og GPUen fortsatt er inntakt etterpå.

Om den ikke gir seg, så kan du prøve med noe gass som du sprayer nedi kjøleribben (f.eks. lighter påfylling) en god stund, da skulle det bli en god del minusgrader på ribba tenker jeg. Og dermed gjør ett til forsøk å få den løs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...